وبلاگ

بهترین راه های افزایش نرخ تبدیل

برای رشد و پیشرفت یک کسب و کار در حوزه کسب و کار آنلاین، داشتن نرخ تبدیل بسیار خائز اهمیت است. از این رو که می تواند بر درآمد یک سایت تاثیر به سزایی داشته باشد. برای بالا بردن و بهبود نرخ تبدیل چند راهکار طلایی وجود دارد که در این مقاله به بهترین راه های افزایش نرخ تبدیل می پردازیم.

راه های بهبود نرخ تبدیل

استفاده از سرچ کنسول

سرچ کنسول گوگل یکی از بهترین راه ها برای بهبود نرخ تبدیل است. سرچ کنسول گوگل یا همان وب مستر تولز یک راه عالی برای پیش بینی آینده وب سایت است. این ابزار که  یک ابزار رایگان است اطلاعات آماری بسیار خوبی از سایت به شما می دهد که با این اطلاعات می توانید وب سایت را بهتر بهینه کنید و این تاثیر بسیار خوبی بر روی کاربران شما می گذارد.

تولید محتوای مرتبط

با ارائه محتوای مرتبط و با کیفیت و یا ساخت محتوایی با چالش های محصول باعث افزایش چشمگیر نرخ تبدیل می شود، زیرا به کاربران نشان می دهد که شما در کار خود حرفه ای هستید و چالش های آنان را درک می کنید. اما فقدان سازماندهی و مقالات پر از اشتباه تصویری منفی از شرکت شما ایجاد می‌کند.

استفاده از فرم اشتراک

برای استفاده از یک فرم اشتراک باید توضیح اصولی و درست با ارائه اطلاعات محدود و دقیق به کاربران دهید تا باعث می شود آنان از خدمات شما بهتر استفاده کنند و به آنها تضمین دهید که اطلاعات شخصی آنها محفوظ خواهد ماند و به هیچ شخص ثالثی ارسال نخواهد شد.

  • درخواست اطلاعات کم و هدفمند
  • ارائه اطلاعات محدود و دقیق برای بهبود نرخ تبدیل

استفاده از Call To Action

مشخص کردن ویژگی‌های خاص برای سفارشی‌سازی یک صفحه فرود برای اقدام (CTA) بسیار مهم است. برای افزایش نرخ تبدیل، باید از کال تو اکشن هایی که با خدمات یا محصولات شما مطابقت دارند استفاده کنید. CTA باید قابل مشاهده باشد و از رنگ هایی استفاده شود که با رنگ پس زمینه تضاد داشته باشند. حتما از افعال عملی استفاده کنید. کنید زمانی که می‌خواهید کسی را به رفتار خاصی ترغیب کنید بهتر است از فعل امری استفاده کنید.

ایجاد قیف فروش

به منظور جلب مشتریان بیشتر، قیف های فروش باید سریع و به طور دقیق انجام شود. مشتریان باید کاملا از مراحل خریدشان آگاه باشند. اگر این مراحل مشخص نباشند فرصت جذب مشتری کاهش می‌یابد.

هدف قرار دادن مخاطب

برای رشد و ارتقا پایگاه مشتریان مقالات خود را برای مخاطبان بسازید. بهتر است کلمه کلیدی وب سایت را شناسایی کرده و با استفاده از کلمات کلیدی مناسب مخاطب خود رو هدف قرار دهید تا آنان بتوانند به راحتی شما را پیدا و انتخاب کنند. ابزاری مانند Google Analytics به شما کمک می کند تا این کلمه کلیدی مناسب را دقیق تر و بهتر انتخاب کنید.

استفاده از ابزار چت آنلاین

استفاده از ابزار چت آنلاین یکی از ابزارهای عالی برای حفظ مشتریان است. گاهی اوقات، ممکن است مشتریان سؤالات خاصی داشته باشند که از طریق وب سایت پاسخشان را دریافت نکرده اند. بنابراین، ادغام یک جعبه چت در صفحه وب سایت، امکان برقراری ارتباط  بهتربا مشتریان را فراهم می کند و رابطه اعتماد بین آنها و شرکت شما را تقویت می کند. این اقدام نشان می دهد که شما واقعاً به تامین نیازهای مشتریان علاقه داشته و آن ها بیشتر برای تجارت با شما ارتباط خواهند گرفت.

استفاده از نظر مشتریان

برای جلب اعتماد مشتریان و افزایش نرخ تبدیل، باید بخشی را اضافه کنید که به آنها اجازه می دهد نظرات خود را به اشتراک بگذارند. برای نشان دادن شواهد عالی بودن خدمات و ظرفیت برای یافتن نتیجه مثبت در مواجهه با مشکلات، نظرات مفصلی را ارائه دهید. اگرچه ممکن است بازخورد منفی هم وجود داشته باشد، اما می توانید از این فرصت برای نشان دادن نگرش حل مشکل خود استفاده کنید. اجازه دادن به مشتریان برای بیان نظراتشان نشان می دهد که شما شفاف هستید که این عامل می تواند اعتماد مشتری را افزایش دهد.

سرعت دانلود در صفحات سایت

برای جلب توجه کاربران و جلوگیری از خروج آنها از سایت، باید به کاهش زمان بارگذاری صفحات توجه کرد. این می‌تواند از طریق انتخاب تصاویر و ویدیوهای مناسب و استفاده از افزونه‌های کش انجام شود. همچنین، انتخاب یک سرویس میزبانی وب مناسب بسیار مهم است و باید با نیازهای شما سازگار باشد.

 توجه به محتوای بصری

حرفه ای بودن ظاهر وب سایت شما تأثیر مستقیمی بر اعتماد بازدیدکنندگان دارد. از طراحی، تصاویرو ویدئوها کاربر پسند برای ایجاد محتوا عالی استفاده کنید. عناصر بصری باید با محتوای شما هماهنگ باشند تا یک هدف عالی برایشان ایجاد شود. طرح رنگی ملایم، تصاویر با ارزش افزوده و طراحی کلی مناسب می تواند به بهبود نرخ تبدیل کمک کند.

درس گرفتن از رقبا

برای بهبود نرخ تبدیل باید از رقبای خود متمایز شوید. بهترین راه برای انجام این کار این است که پیشنهادات تبلیغاتی را به اشتراک بگذارید که با پیشنهادات ارائه شده توسط شرکت هایی که در همان زمینه فعالیت می کنند متفاوت است. از خود بپرسید مزایایی که یک مشتری با انجام تجارت با شما تجربه می کند چیست؟ این مزایا می تواند شامل ضمانت در برابر مشکلات حمل و نقل، عدم وجود هزینه حمل و نقل اضافی و زمان پاسخگویی به درخواست های مشتری باشد.

آزمون خطا کردن برای بهبود نرخ تبدیل

تست A/B به شما امکان می دهد دو نسخه از یک وب سایت را مقایسه کنید و اگر نرخ تبدیل فعلی پایین است، بهترین راه برای بهبود آن تغییر متغییرها است. وقتی تفاوت را در نتایج مشاهده کردید می‌توانید تشخیص دهید کدام نسخه بهترین نتیجه را دارد. تست A/B ابزارهایی را ارائه می‌دهد که در انجام این مقایسه‌ها و جذب مشتریان بیشتر از طریق وب سایت کمک می‌کند و در بهینه‌سازی فراخوانی بسیار کارآمد است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا