آموزش سئووبلاگ

ابزار های شگفت انگیز سئو

ابزار سئو یکی از مهم ترین راه ها برای رسیدن به رنک های برتر گوگل است. ابزارهای زیادی برای بهینه سازی صحیح وب سایت در اینترنت وجود دارد. ابزارهای سئو برای طراحان سایت نیز موجود می باشند که شما به عنوان یک طراح سایت می توانید از آن ها برای خود استفاده کنید. معمولا طراحان و یا کارشناسان سئو در toolbox ابزارهای بسیار زیادی را اضافه کرده اند..

ابزارهایی که در این مقاله ارائه شده است، برای کارشناسان و متخصصین سئو می تواند بیشتر کاربردی باشد. باید توجه داشته باشید که تمامی ابزارهای طراحی سایت موجود، برای سئو سایت مناسب نیستند. اگر در حال طراحی سایت برای افرادی هستید که می خواهند صفحات آن ها رنک های برتر را از آن خود کنند، باید از ابزارهایی که در ادامه این مقاله آموزش سئو به آن ها اشاره کرده ایم، استفاده کنید.

به طور کلی یک طراح سایت، نمی تواند در روند کاری خود به سئو بی توجهی کند. هیچکس تمایل ندارد که برای هاست، نام دامنه و یک طراحی سایت حرفه ای هزینه کند و توقعی در مورد سئو و بهینه سازی سایت خود از طراح مورد نظر نداشته باشد. به هر حال موفقیت و رضایت مشتریان شما به اعتبار برند شما می افزاید و مشتریانتان قبل از هر چیزی نیاز به ترافیک و بازدید مناسبی دارند و این مورد تنها با بهینه سازی سایت انجام پذیر خواهد بود. در نتیجه پیشنهاد می کنیم که حتما از ابزارهای سئو برای طراحان سایت که در ادامه معرفی می کنیم در روند کاری خود استفاده کنید.

Moz: بهترین ابزار سئو 

تعداد زیادی از ابزارهای پریمیوم در اینترنت و وجود دارند که در زمینه سئو  فعالیت دارند اما Moz در میان این همه رقیب، بهترین گزینه ای است که شما می توانید از آن استفاده کنید؛ چراکه بیشتر طراحان سایت موفق نیز ابزار Moz را یک ابزار بسیار کاربردی می دانند.

یکی از کارهایی که می شود از Moz برای سئو استفاده کرد، این است که شما با یک toolbox رایگان طرف هستید. جعبه ابزارهای Moz در هر صورتی کاربرد خواهند داشت؛ چه شما نیاز به معرفی شدن به موتور جستجو را داشته باشید و یا اینکه بخواهید تنها از نسخه پریمیوم این ابزار سئو استفاده کنید. با ابزارهای سئو Moz شما می توانید کارهای زیر را انجام دهید:

  • تحقیق کلمات کلیدی
  • تحلیل قابلیت رنک گرفتن دامنه
  • بررسی عبارات کلیدی فعلی (معمولی و مخصوص برند مورد نظر)
  • بررسی کسب هرگونه featured snippets، بک لینک و …
  • جستجو در مورد رقبا و بررسی عبارات کلیدی آن ها

البته اگر شما نسخه خود را به Moz Pro ارتقا بدهید، به امکانات بیشتری مثل موارد زیر دسترسی خواهید داشت:

  • بررسی فنی سایت مورد نظر
  • تحلیل بک لینک ها
  • ارائه عبارات کلیدی که می توانید از آن ها استفاده کنید
  • استراتژی های سئو محلی
  • رتبه بندی SERP برای دسکتاپ، تلفن همراه و موارد دیگر

نکته ای در مورد رقبای این ابزار سئو سایت

Mangools، Ahrefs و SEMrush امکانات بسیار فوق العاده ای در این زمینه دارند. اگر شما می خواهید که در زمینه بهبود رتبه سایت مورد نظر خود فعالیت های بیشتر و دقیقتری انجام دهید، پیشنهاد می کنیم که از این 3 ابزار گفته شده در روند طراحی سایت خود استفاده کنید. البته دقت داشته باشید که این ابزارها همه در ابتدا برای مدت کوتاهی به صورت رایگان به شما خدمات ارائه می کنند و بعد از آن باید ماهانه مبلغ مشخصی را برای استفاده از هر کدام از آن ها پرداخت کنید. بنابراین هر زمان که اطلاعات کافی در مورد استفاده از تمامی امکانات یک ابزار به دست آوردید، اقدام به ارتقا نسخه فعلی خود دهید.

Ubersuggest: بهترین ابزار سئو رایگان

احتمالا تعجب خواهید کرد اگر متوجه شوید که یکی از ابزارهای سئو، خدماتش را به صورت رابگان در اختیار کاربران قرار می دهد. البته تعداد کمی ابزار سئو رایگان در اینترنت وجود دارد، اما ابزار Ubersuggest بهترین موردی است که شما می توانید از آن در روند کاری خود استفاده کنید.

یکی از ویژگی های مهم این ابزار این است که علاوه بر رابط کاربری بسیار ساده، شما می توانید آن را به روش های مختلف تنظیم کنید. به عنوان مثال شما می توانید از ابزار حسابرسی آن برای بررسی وب سایت های مشتریان فعلی خود استفاده کنید و همچنین اگر به دنبال یک شروع کننده مکالمه هستید، Ubersuggest بهترین ابزار سئو رایگانی است که شما می توانید از آن بهره ببرید. با استفاده از این ابزار رایگان سئو، شما می توانید وضعیت کلی سئو سایت هایی که در حال طراحی آن هستید را مورد بررسی قرار داده و از تکنیک های پیشنهادی این ابزار که برای بهبود وضعیت آن ها ارائه می شود، استفاده کنید. شما همچنین می توانید سرعت سایت آن ها را در عین حالی که طراجی را انجام می دهید، مشاهده کنید.

Yoast: بهترین ابزار سئو برای وردپرس

Yoast بهترین ابزار سئو برای وردپرس می باشد که هر طراح سایت یا متخصص سئو می تواند از آن برای بهینه سازی سایت مورد نظر خود استفاده کند. آن دسته از طراحان سایتی که با وردپرس کار می کنند، بهتر است که استفاده از ابزار Yoast را در اولویت خود قرار دهند.

درست است که ابزار Yoast به وضعیت کلی عبارت کلیدی و بک لینک ها کمکی نمی کند، اما باید بدانید که این ابزار به طراحان سایت و تولید کنندگان محتوا این امکان را می دهد هر کدام از صفحات سایت خود را جداگانه، نطابق با اصول سئو، بهینه کنند؛ مثل موارد زیر:

  • اضافه کردن یک کلمه کلیدی خاص به تگ عنوان و متا دیسکریپشن
  • امتیاز دادن به صفحات شما بر اساس بهینه بودن برای عبارات کلیدی
  • امتیاز دادن به صفحات سایت برای دیگر فاکتورهای سئو؛ مثل لینک های داخلی، تگ های alt و …
  • امتیاز دادن به صفحات سایت برای میزان خوانایی هر کدام از آن ها

شما قبلا از Google Analytics برای بررسی معیارهای کلیدی وب سایت و همچنین تصمیم گیری در مورد اطلاعات مربوط به پیشرفت های طراحی آینده خود استفاده کرده اید؛ اما آیا می دانید می توانید داده های Google Search Console را به داشبورد Google Analytics خود نیز اضافه کنید؟

با این حال، Google Analytics از ارائه داده های اختصاصی جستجو که در وب ردیابی می شود کوتاهی می کند؛ به همین دلیل باید Google Search Console را به لیست ابزارهای سئو خود اضافه کنید.

با استفاده از این ابزار می توانید به اطلاعات زیر دست پیدا کنید:

  • نقشه های XML خود را به Google ارسال کنید.
  • قابلیت استفاده و خطا در موبایل را بررسی کنید.
  • به سرعت برای مشکلات امنیتی یا سرعت اسکن کنید (سرعت در حال حاضر در بتا است).
  • بررسی لینک های داخلی، بک لینک ها و انکسر تکست های موجود در سایت

حتی اگر این ابزار به شما در زمینه بهینه سازی سایت کمکی نکند، شما می توانید با استفاده از آن عملکرد خود را تحلیل کرده و در نهایت بهترین فعالیت ها را در زمینه طراحی سایت از خود ارائه کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا