هدف جستجو و سئو چیست؟

درک هدف جستجو می تواند جزء مخفی باشد که استراتژی محتوای شما را از خوب به عالی می رساند. به عنوان یک استراتژیست سئو در یک آژانس بازاریابی دیجیتال (Brainlabs)، ما اغلب مشتریانی را در آستانه موفقیت در رتبه بندی می یابیم. آنها روی محتوای عالی می نشینند که به سادگی برای کلمات کلیدی هدف آنها رتبه بندی نمی شود. چرا؟ اغلب اوقات، کلمات کلیدی و هدف به سادگی مطابقت ندارند.

در اینجا ما در مورد انواع مختلف هدف گذاری جستجو، نحوه تعیین بهترین هدف برای یک کلمه کلیدی معین و نحوه بهینه سازی برای هدف گذاری جستجو بحث خواهیم کرد. ابتدا اجازه دهید اصول اولیه را تعریف کنیم.

هدف جستجو چیست؟

هدف جستجو (همچنین به عنوان هدف کاربر شناخته می شود) هدف اصلی کاربر هنگام جستجوی یک پرس و جو در موتور جستجو است. بسیاری از اوقات، کاربران در حین جستجو به دنبال نوع خاصی از پاسخ یا منبع هستند.

به عنوان مثال، پیتزا را در نظر بگیرید. جستجوی دستور پخت پیتزا هدف متفاوتی با جستجوی پیتزای بیرون بری دارد که با جستجوی تاریخچه پیتزا متفاوت است. اگرچه همه آنها حول یک موضوع کلی (پیتزا) می چرخند، اما همه این کاربران اهداف متفاوتی دارند.

چرا هدف جستجو برای سئو مهم است؟

گوگل به هدف جستجو اهمیت می دهد

پاسخ کوتاه این است: ارضای هدف جستجو برای گوگل یک هدف اولیه است که به نوبه خود آن را به یک هدف اولیه برای SEO ها تبدیل می کند. هنگامی که کاربر یک عبارت خاص را جستجو می کند و اطلاعات نامربوطی پیدا می کند، سیگنالی به Google ارسال می کند که ممکن است هدف مورد نظر مطابقت نداشته باشد.

به‌عنوان مثال، اگر کاربری «نحوه ساخت یک وب‌سایت» را جستجو کند و تعداد زیادی صفحه محصول برای پلتفرم‌های CMS و سایت‌های میزبانی به او نشان داده شود، بدون کلیک کردن روی چیزی، جستجوی دیگری را امتحان می‌کند. این یک سیگنال به Google است که نتایج در نظر گرفته شده منعکس کننده قصد جستجوگر نیست.

دسترسی خود را در مراحل قیف گسترش دهید

وقتی نوبت به راه‌اندازی یک کسب‌وکار و ایجاد یک استراتژی بازاریابی محتوای موفق می‌رسد، نمی‌توانم به اندازه کافی بر اهمیت به خاطر سپردن هدف جستجو تاکید کنم، و اجازه دهیم که آن نیروی محرکه در پشت قطعات باشد. محتوایی که ایجاد می‌کنید و نحوه ایجاد آن.

و چرا اینقدر مهم است؟ هرچه محتوای شما برای اهداف جستجوی مختلف خاص تر باشد، کاربران بیشتری می توانید در مراحل مختلف قیف دسترسی داشته باشید. از کسانی که هنوز نام تجاری شما را کشف می کنند تا کسانی که به دنبال تبدیل شدن هستند، می توانید شانس خود را برای دستیابی به همه آنها با تمرکز تلاش خود بر روی هدف جستجوی مطابقت افزایش دهید.

شما می توانید رتبه بندی را بهبود بخشید

از آنجایی که فاکتورهای اصلی رتبه‌بندی Google مربوط بودن، قدرت و رضایت کاربر است، به راحتی می‌توان نقاط را به هم متصل کرد و دید که چگونه بهبود هدف‌گیری کلمه کلیدی با هدف جستجوی آینه‌ای می‌تواند رتبه‌بندی کلی شما را بهبود بخشد.

/p>

رابطه: این به رفتار کاربر شما مربوط می شود. اگر آنها اطلاعات مورد نظر خود را در سایت شما بیابند، احتمال اینکه در عرض چند ثانیه به گوگل برگردند و نتیجه دیگری را بررسی کنند (pogo-sticking) کمتر است. وقتی محتوای شما با هدف جستجو مرتبط باشد، تفاوتی در KPIها مانند نرخ کلیک و نرخ پرش مشاهده خواهید کرد.

قدرت: در حالی که بخش بزرگی از اعتبار یک سایت به بک لینک‌ها وابسته است، ایجاد یک استراتژی پیوند داخلی قوی نیز مهم است که به Google سیگنال می‌دهد: «من محتوای زیادی دارم که همه زوایا و اهداف را پوشش می‌دهد». پوشش‌های پیرامون این موضوع” را پوشش می‌دهد تا امتیاز خوبی کسب کنید. علاوه بر این، می‌توانید با ایجاد محتوای ارزشمند پیرامون موضوعاتی که برند شما با آن‌ها آشنا است، اعتبار و دیده شدن نام تجاری را افزایش دهید.

انواع هدف جستجو

در حالی که عبارات جستجوی بی پایانی وجود دارد، تنها چهار هدف اصلی جستجو وجود دارد:

اکنون ممکن است فکر کنید که همه چیز خوب و خوب است، اما آنها برای محتوای من چه معنایی دارند؟ خوشبختانه، من هر یک را با عبارات مثالی که نشان دهنده قصد است، تجزیه کرده ام. با این حال، به خاطر داشته باشید که جستجوها باینری نیستند – بسیاری از آنها در بیش از یک دسته قرار می گیرند.

  1. اطلاعاتی
  2. تحقیق ترجیحی/تجاری
  3. معامله ای
  4. ناوبری

اطلاعاتی

همانطور که حدس زده اید، جستجوهایی با هدف اطلاعاتی از سوی کاربرانی انجام می شود که به دنبال … اطلاعات هستند! این می تواند به صورت یک راهنما، یک دستور العمل یا یک تعریف باشد. این یکی از متداول ترین اهداف جستجو است، زیرا کاربران می توانند به دنبال پاسخ برای تعداد بی نهایت سوال باشند. گفته می شود، همه اصطلاحات اطلاعاتی سؤال نیستند. کاربرانی که صرفاً عبارت «بیل گیتس» را جستجو می کنند، به احتمال زیاد به دنبال اطلاعاتی درباره بیل گیتس هستند.

مثال ها:

  • چگونه یک تخم مرغ را بجوشانیم
  • سئو چیست
  • ایلان ماسک
  • مسیرهای فرودگاه مهرآباد

تحقیق ترجیحی/تجاری

کاربران قبل از اینکه آماده خرید شوند، تحقیقات تجاری خود را آغاز می کنند. این زمانی است که آنها از جستجو برای کشف محصولات، مارک ها یا خدمات بیشتر استفاده می کنند. آنها مرحله اطلاعاتی تحقیق خود را پشت سر گذاشته اند و تمرکز خود را به چند گزینه مختلف محدود کرده اند. کاربران در اینجا اغلب محصولات و مارک ها را مقایسه می کنند تا بهترین راه حل را برای آنها بیابند.

توجه: این جستجوها اغلب شامل عبارات محلی غیر مارکی مانند “بهترین باشگاه ورزشی در نزدیکی من” یا “بهترین رستوران سوشی در نیویورک” هستند.

مثال ها:

  • تربی در مقابل دیجیکالا
    بهترین خدمات میزبانی وب سایت
    بررسی سافت 98
    وردپرس یا wix برای وبلاگ

معامله ای

جستجوگران تراکنش به دنبال خرید هستند. این می تواند یک محصول، خدمات یا اشتراک باشد. در هر صورت، آنها ایده خوبی از آنچه به دنبال آن هستند دارند. از آنجایی که کاربر در حال حاضر در حالت خرید است، این شرایط معمولاً دارای مارک هستند. کاربران دیگر در مورد محصول تحقیق نمی کنند، آنها به دنبال مکانی برای خرید آن هستند.

مثال ها:

  • لیوان پتی بخرید
  • کوپن فروش کالا
  • کیف های لویی ویتون را بخرید
  • فروش تاپ زنانه

ناوبری

این جستجوگران به دنبال پیمایش به یک وب سایت خاص هستند و اغلب جستجوی سریع در گوگل راحت تر از تایپ کردن URL است. کاربر همچنین ممکن است از URL دقیق مطمئن نباشد یا به دنبال یک صفحه خاص باشد، به عنوان مثال یک صفحه ورود. به این ترتیب، این جستجوها معمولاً نام تجاری یا وب سایت هستند و می توانند شامل مشخصات اضافی برای کمک به کاربران برای یافتن یک صفحه دقیق باشند.

مثال ها:

  • ورود به Spotify
  • فریاد زدن
  • سئو حرفه ای نیوسئو
  • گوشی سامسونگ

نحوه تعیین هدف جستجو

اصلاح کننده های کلمه کلیدی را در نظر بگیرید

همانطور که در بالا به اختصار اشاره کردیم، اصلاح‌کننده‌های کلیدواژه می‌توانند شاخص‌های مفیدی برای هدف جستجو باشند. اما فقط دانستن اصطلاحات کافی نیست، ممکن است از خود بپرسید، وقتی صحبت از تحقیق کلمات کلیدی می شود، چگونه این اصطلاحات را پیدا می کنید؟

خوشبختانه، طیف وسیعی از ابزارهای قابل اعتماد تحقیق کلمات کلیدی برای استفاده وجود دارد. ویژگی‌های فیلتر آنها در اینجا بسیار مفید خواهد بود، زیرا می‌توانید اصطلاحاتی را که شامل اصلاح‌کننده‌ها یا عبارات خاصی هستند فیلتر کنید.

علاوه بر این، می توانید کلمات کلیدی را با ویژگی SERP فیلتر کنید. برای مثال، با در نظر گرفتن هدف اطلاعاتی، می‌توانید کلمات کلیدی را که برای پانل‌های دانش، سؤالات مرتبط و قطعه‌های ویژه رتبه‌بندی می‌شوند، فیلتر کنید.

نحوه بهینه سازی برای هدف جستجو

متادیتا و نوع محتوا را با هدف مطابقت دهید

شما تحقیقات خود را انجام داده اید و می دانید که کدام کلمات کلیدی را با چه صفحاتی هدف قرار می دهید. اکنون زمان بهینه سازی است. بهترین مکان برای شروع، ابرداده صفحات شماست – تگ عنوان، H1 و H2 خود را به روز کنید تا هدف گذاری کلمه کلیدی خاص شما را منعکس کند. برای افزایش نرخ کلیک، سعی کنید از برچسب عنوان خود با مقداری کپی سریع (بدون ایجاد طعمه کلیک) استفاده کنید.


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *