سئو محلی یک تکنیک بهینه سازی است که در سال 2006 معرفی شد و شامل ایجاد یک لیست تجاری در بخش نقشه موتورهای جستجو می شود. این تکنیک به شما کمک می کند تا در نتایج گوگل بهینه شوید و دید بیشتری را تضمین کنید. سئو محلی برای مغازه ها، رستوران ها، هتل ها و تمام مشاغلی که مایل به جذب مشتری به محل خود هستند، اهمیت زیادی دارد. بنابراین، برای بهبود سئو محلی، باید به این جنبه توجه کنید و از آن بهره ببرید.
در سال 2014 گوگل الگوریتم پنگوئن خود را بروز کرد که تاثیر بسزایی بر سئوی محلی داشت. از آن زمان به بعد، نتایج جستجو بر اساس موقعیت جغرافیایی کاربران اینترنت نمایش داده می شود، حتی اگر پرس و جوی آنها به طور ضمنی با یک مکان خاص مرتبط باشد. این تغییرات چالش جدیدی برای کسب و کارها ایجاد کرد تا انان استراتژی های سئوی خود را بر اساس این تغییرات تنظیم کنند. این نشان می دهد که در دنیای وب، تغییرات پیوسته اتفاق می افتد و تطبیق مداوم ضروری است.
نکات تاثیرگذار در بهبود سئو محلی
بهینه سازی محتوای سایت
سئو یعنی بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو که اقداماتی که در سایت خود جهت سئو انجام می دهید، مکمل یکدیگر هستند و با هدف افزایش دید همکاری دارند. بنابراین، بهینه سازی محتوای یکی از جنبه های بهبود سئو محلی است.
استفاده از تگ های H
در قسمت های مختلف سایت باید از تگ های عنوان (H1، H2، H3) و توضیحات متا استفاده کنید تا اطلاعات کسب و کار به خصوص موقعیت جغرافیایی را به خوبی نشان دهید. بهینه سازی سایت یکی از عوامل مهم است که به شما کمک می کند تا در نتایج جستجوی گوگل بهتر دیده شوید. بنابراین، برای رسیدن به رتبه برتر در نتایج جستجو بهینه سازی وب سایت امری حیاتی است.
استفاده از کلمات کلیدی
کلمات کلیدی بخشی اساسی از استراتژی سئو هستند که باید به خوبی استفاده شوند. باید کلمات کلیدی را با شاخص های جغرافیایی ترکیب کنید تا نیازهای مشتریان را پیش بینی کنید. کلمات کلیدی باید با دقت انتخاب شده و با محصولات یا خدماتی که ارائه می دهید و همچنین با منطقه جغرافیایی که در آن فعالیت می کنید سازگار باشند.
ثبت نام در دایرکتوری
بعد از فهرست های کاغذی دایرکتوری ها بسیار محبوب شدند. احتمالا از Yellow Pages برای یافتن فروشگاه یا رستوران استفاده کرده اید. باید گفت که دایرکتوری ها به خوبی در گوگل منعکس می شوند.
این یک نوع تبلیغات برای کسب و کارها و ارائه دهندگان خدمات بسیار مهم است. دایرکتوری Yellow Pages یکی از محبوب ترین دایرکتوری ها است که این امکان را می دهد یک پروفایل رایگان با اطلاعات مختلف شمال عکس ها، لینک ها و نظرات مشتریان ایجاد کنند.
علاوه بر دایرکتوری عمومی، دایرکتوری های تخصصی وجود دارد که به یک بخش خاص اختصاص داده شده اند. برای بهتر دیده شدن باید کسب و کار خود را در دایرکتوری های خاص و سایت های تحریریه ثبت کنید.
استفاده از کلمات کلیدی
کلمات کلیدی بخشی اساسی از استراتژی سئو هستند که باید به خوبی استفاده شوند. باید کلمات کلیدی را با شاخص های جغرافیایی ترکیب کنید تا نیازهای مشتریان را پیش بینی کنید. کلمات کلیدی باید با دقت انتخاب شده و با محصولات یا خدماتی که ارائه می دهید و همچنین با منطقه جغرافیایی که در آن فعالیت می کنید سازگار باشند.
بهینه سازی google my busines
لیستی در Google My Business ایجاد کنید. سعی کنید اطلاعات مفیدی را برای بهینه سازی پروفایل خود ارائه دهید. همانطور که در نتایج جستجوی گوگل نقشه ها در بالای صفحه نمایش داده می شود، ترافیک جغرافیایی یک فرصت منحصر به فرد و رایگان برای سبقت از رقباست.
از آنجا که بسیاری از کاربران اینترنت از گوگل برای جستجو استفاده می کنند، احتمالاً بیشترین ترافیک سایت از این پلتفرم به دست می آید. با این حال، موتورهای جستجوی دیگری وجود دارند که داشتن یک لیست تجاری در آنها می تواند مفید باشد.
پاسخ به پرسش کاربران
با ایجاد یک نمایه در گوگل برای کسب و کار، خود را در معرض نظرات کاربران قرار دهید. این امر نشان دهنده اهمیت و توجه شما به نظرات مشتریان است.
بسته به وسایل ارتباطی که برای حفظ ارتباط با مشتریان استفاده می کنید، می توانید از مشتریان خود بخواهید که به شما امتیاز دهند یا حتی نظری برای توصیف تجربه خود بگذارند. اگر نظرات مثبت یا منفی بودند بهتر است به همه آنها جواب دهید.
استفاده از رسانه های اجتماعی
برای افزایش شهرت سئو محلی باید از رسانه های اجتماعی استفاده کنید. شبکه های اجتماعی ابزاری مؤثر برای شناخته شدن با هزینه کم است. شبکه های اجتماعی مانند فیس بوک، لینکدین، توییتر و اینستاگرام به طور گسترده ای توسط کسب و کارها استفاده می شوند، بدون توجه به اندازه یا بخش فعالیتشان.
استفاده از جستجوی صوتی
گوشی های هوشمند اکنون جزء عناصر حیاتی زندگی مدرن محسوب می شوند و باید اهمیت آنها را به خوبی درک کنیم زیرا تاثیر بسیار خوبی در سایت خواهد داشت.
طراحی رسپانسیو
آیا می دانستید که 60 درصد جستجوهای محلی از طریق موبایل انجام می شود؟ اگر سایت شما نسخه موبایلی ندارد، تلاش های شما در زمینه سئوی محلی تاثیر خوبی نخواهد داشت.
دریافت لینک های با کیفیت
کیفیت و تعداد لینک از سایت لینک دهنده بسیار با اهمیت است. می توانید این کار را با روش های مختلفی انجام دهید، از جمله شرکت در رویدادها، انتشار بیانیه برای رسانه محلی و ایجاد همکاری با سایرسایت ها برای تبادل دیدگاه.