اشتباهات رایج سئو

توسط

در

سئو، به عبارت دیگر بهینه سازی وب سایت برای موتورهای جستجو یکی از مهمترین دلایل موفقیت یک وب سایت برای دیده شدن، فروش بیشتر، برندینگ و درآمد بالا است. زمانی با کارهای سئو کلاه سیاه به راحتی می توانستید به رتبه های برتر برسید، اما با بروز رسانی های مداوم موتورهای جستجو الگوریتم ها دائما در حال تغییرند. اگر اصول سئو را یاد گرفتید و هنوز صفحات سایتتان در نتایج رتبه خوبی را نگرفته اند به احتمال بسیار زیاد از اشتباهات رایج سئو استفاده می کنید.

برای رشد وب سایت باید جلوی این اشتباهات سئو را بگیرید در ادامه برای به مهمترین اشتباهات سئو دقت کنید.

اشتباهات رایج سئو

قبل از ارائه یک استراتژی سئو که برای شرکت شما موثر است، ضروری است که درک کاملی از روش عملکرد رتبه بندی موتورهای جستجو داشته باشید.

سئو به سرعت اثر می گذارد!

اتفاقی که این روزها بیشتر آن را میبینیم این است که تبلیغات بسیار زیادی مبنی بر اینکه در 1 ماه سایتتان را در رنک یک قرار دهید و یا خیلی از جملات تبلیغاتی دیگر. ابتدا باید بدانید سئو یک فرایند طولانی مدت است و اگر شما پستی را منتشر کنید امکان ندارد در روزهای اول این بازدیدها زیاد شوند. پس همه سایت ها در روزهای آغازین کارشان بازدید های کمی داشته اند و به مرور و با رعایت کلی نکات سئو توانسته اند مقالات خود را در نتایج گوگل بهتر کنند. 

این اثر گذاری زمانی بیشتر خواهد شد که:

  • از محتوای بهینه استفاده کنید
  • به صورت منظم پست هایتان را منتشر کنید
  • محتوا را از قبل بررسی کرده و روی بهنیه سازی آن وقت بیشتری بگذارید.

حتی اگر وب سایت شما در صدر رتبه گوگل قرار بگیرد، باید برای حفظ آن تلاش کرده و اطلاعات سئویتان را به روز کنید. با توجه به پیشرفت سریع و پیوسته فناوری، توصیه می‌شود تحقیقاتی درباره روش‌هایی که می‌توانند بهبودی در رتبه‌بندی موتور جستجوی خود ایجاد کنند، انجام دهید.

محتوا مهم نیست، از بک لینک استفاده کنید!

اگرچه بک لینک گرفتن از محتوای دیگر به محتوای شما اهمیت دارد، اما تأثیر زیادی بر نتایج موتور جستجو ندارد. بک لینک ها اهمیت زیادی دارند، اما عوامل زیادی وجود دارند که گوگل هنگام رتبه‌بندی، صفحه شما را در نظر می‌گیرد، از جمله محتوای بک لینک، کلمات کلیدی موجود در لینک ها و توضیحات متا. همچنین باید توجه داشت که کیفیت لینک هایی که در مقاله خود قرار می دهید، بسیار مهمتر از تعداد لینک ها است.

یک بک لینک از یک وب سایت با اعتبار بالا ارزشمندتر از چندین بک لینک از وب سایت های با کیفیت پایین است. اگرچه قبلاً خرید لینک برای بهبود نتایج موتورهای جستجو مورد استفاده قرار می‌گرفت، اما این روش دیگر نمی‌تواند بهبودی در رتبه‌بندی وبسایت‌ها ایجاد کند.

در دنیای بک لینک، ارزش همه لینک ها یکسان نیستند. این به این دلیل است که ارزش هر سایت با سایت های دیگر تفاوت دارد. همچنین، گوگل الگوریتمی برای تشخیص هر لینکی که به عنوان هرزنامه شناخته شود، دارد. اگر لینکی که برای وب سایت دریافت کرده اید از مزارع لینک باشد قطعا سایتتان جریمه خواهد شد. پیش از هر کاری با بک لینک، اطمینان حاصل کنید که وب‌سایت مربوطه را بررسی کرده‌اید.

استفاده زیاد از کلمات کلیدی

سئو فرایندی است که در آن موتورهای جستجو وب‌سایت‌ها را بر اساس کلمات کلیدی و محتوا رتبه‌بندی می‌کنند. اغلب سئوکاران و یا صاحبان سایت از کلمات کلیدی استفاده می‌کنند، اما ممکن است نحوه استفاده از آنها برای رسیدن به نتایج برتر را درک نکرده اند. در گذشته، وبلاگ‌ها و وب‌سایت‌ها از روش‌هایی مانند پر کردن محتوا با کلمات کلیدی بی‌کیفیت برای بهبود رتبه خود استفاده می‌کردند، اما این روش‌ها اکنون موثر نیستند و برای سایت ها نتیجه بسیار بدی خواهند داشت.

برای گرفتن رتبه در جستجوی ارگانیک، محتوای شما باید با کیفیت و به خوبی نوشته شده باشد. باید از کلمات کلیدی به اندازه و درست استفاده کنید و از زیاده روی با این کلمات خودداری کنید. انتخاب یک یا دو کلمه کلیدی برای هر متن و استفاده مناسب از آنها در قسمت های مختلف هر محتوا اثر فوق العاده ای برایتان خواهد داشت.

وبلاگ نویسی ارزش ندارد!

بسیاری از افراد به اشتباه فکر می‌کنند که وبلاگ نویسی در سئو ارزشی ندارد، اما در واقع این یک ادعای نادرست است. وبلاگ نویسی در واقع یک عمل سئو ارزشمند است و به طور مستقیم با کیفیت محتوای شما در ارتباط است. یک وبلاگ نویس معتبر که محتوای مرتبط و مفیدی را در وب سایت ها ارائه می‌دهد قطعا برای شما بسیار مفید خواهد بود. با این حال، قبل از انتشار یک پست، حتماً اعتبار وبلاگ نویس خود را بررسی کنید، زیرا محتوای نامناسب وبلاگ هم تأثیر منفی بر سئوی شما خواهد داشت.

در حال حاضر وبلاگ هایی وجود دارند که قدمت آن ها بسیار زیادند. در مقابل وبلاگ های تازه تاسیس هم بسیار زیاد هستند. عمر یک وبلاگ یکی از عواملی هست که میتواند برای یک وب سایت تاثیر عالی داشته باشد و گرفتن بک لینک از این وبلاگ ها به نظر می رسد کار عاقلانه ای باشد و در نهایت با رفتارهای درست سئو این هم یکی از عواملی است که تاثیرش هر روز بیشتر از قبل می شود.

راه حل سریع برای بهبود سئو

در روزهای اولیه راه اندازی یک وب سایت بسیاری ازسئوکارها و صاحبان سایت ممکن است بر این باور باشند که پرداخت هزینه کرده اید باید بدانید که محتوا هم اثر بسیار زیادی در سئو خواهد داشت.

اگر واقعاً تصمیم دارید سئو خود را بهبود دهید، باید یک استراتژی جامع ارائه دهید. یک استراتژیست، بگیرد که به صورت داخلی با یک فرد کار کند یا یک متخصص سئو را استخدام کند، باید با یک نگاه بی طرف و سخت به عناصری که با آنها کار می‌کنید نگاه کند و بر اساس خدمات یا محصولاتی که می‌توانند بیشترین درآمد را به همراه داشته باشند، اقدامی را تعیین کند. داشتن یک فرد با یک استراتژی سئو مناسب و در عین حال واقع‌گرا بر اساس مدل کسب و کار واقعی شما، راه نهایی برای بهبود رتبه موتور جستجوی شما خواهد بود!

این مقاله ادامه دارد…

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *