برنامه ریزی و اجرای استراتژی های سئو برای سایت هایی با صدها میلیون صفحه کار آسانی نیست، اما استراتژی هایی برای آسان تر کردن آن وجود دارد.
صفحات برنامه نویسی صفحاتی هستند که به طور خودکار در مقیاس بسیار بزرگ تولید می شوند. استراتژی های سئو برای این صفحات برای هدف قرار دادن چندین تغییر کلمه کلیدی با ایجاد خودکار صفحات فرود در آن مقیاس استفاده می شود.
معمولاً این صفحات را در عمودهای اصلی مانند تجارت الکترونیک، املاک، مسافرت و سایت های اطلاعاتی خواهید یافت. این عمودی ها برای ایجاد استراتژی سئو خود به صفحات برنامه نویسی متکی هستند و برای هر محصول و دسته بندی یک صفحه اختصاصی دارند. این راهاندازی میتواند منجر به صدها میلیون صفحه شود – آنها کارآمد، کاربردی و کاربرپسند هستند، اما با مقداری SEO گنجانده شده است.
طبق تجربه من، استراتژی سئو جامعی که در این پست پوشش داده شده است، زمانی بهترین کارایی را دارد که برای یک سایت بزرگ با صفحات برنامه ریزی شده تنظیم شود. بسیاری از استراتژیهایی که معمولاً برای سایتهایی با تنها چند صد صفحه کار میکنند، لزوماً نتایج یکسانی را در سایتهای بزرگتر دریافت نمیکنند. سایت های کوچک در مقایسه با صفحات برنامه نویسی که صفحات ترافیک اصلی سایت هستند، به تولید محتوای دستی و دقیق متکی هستند.
بنابراین، بیایید دست به کار شویم! من چهار چالش اصلی سئو را که در هنگام مواجهه با صفحات برنامه نویسی با آن مواجه خواهید شد، بررسی می کنم و نحوه غلبه بر آنها را توضیح می دهم.
تحقیق کلمات کلیدی و اصلاح کننده کلمات کلیدی
تحقیق کلمات کلیدی برنامه ریزی شده یکی از بزرگترین چالش ها هنگام کار در مقیاس برنامه ای است. هنگام کار بر روی مجموعه قابل توجهی از صفحات و کلمات کلیدی، مهم است که کلمات کلیدی مناسب را برای هدف قرار دادن در همه صفحات انتخاب و پیدا کنید.
برای اینکه هم کارآمد و هم مؤثر باشد، توصیه می شود قبل از بررسی خود تحقیق، صفحات سایت را به چندین قالب تقسیم کنید. برخی از نمونههای این الگوها میتواند شامل موارد زیر باشد:
هنگامی که همه الگوهای صفحه را آماده کردید، وقت آن است که سطل کلمه کلیدی و اصلاح کننده های کلمه کلیدی خود را ایجاد کنید.
تغییرکنندههای کلمه کلیدی، کلیدواژههایی هستند که وقتی آنها را با عبارات و کلمات کلیدی اصلی خود ترکیب میکنید، به استراتژی دم بلند شما کمک میکنند. برای مثال، اصلاحکنندههای کلمه کلیدی ” سهام آمازون” میتواند هر چیزی مربوط به سهم بازار، آمار، بینش و غیره باشد.
صفحات برنامه نویسی معمولا اکثر صفحات سایت را در خود جای می دهند. (به عنوان مثال Trulia را در نظر بگیرید که بیش از 30 میلیون صفحه نمایه شده دارد – که اکثر آنها برنامه ای هستند.) در نتیجه، این صفحات معمولاً مهم ترین صفحات در یک وب سایت بزرگتر هستند، هم از نظر حجم و هم از نظر فرصت جستجو. بنابراین، شما باید از استفاده از اصلاحکنندههای کلیدی مناسب در محتوای هر قالب صفحه اطمینان حاصل کنید.
2. لینک داخلی
پلن های لینک داخلی هوشمند برای سایت های بزرگ حیاتی هستند. آنها این توانایی را دارند که تعداد صفحات ایندکس شده را به میزان قابل توجهی افزایش دهند، سپس ارزش لینک را بین صفحات ارسال کنند. وقتی روی سایتهای بزرگ کار میکنید، یکی از اولویتهای اصلی شما باید این باشد که مطمئن شوید گوگل صفحات سایت شما را کشف و فهرست میکند.
صفحات مرتبط و “افراد نیز مشاهده کردند”
یکی از استراتژیهایی که لینکسازی را آسانتر میکند، افزودن بخش «صفحات مرتبط» به سایت است. برای کاربر و خزندهها ارزش میافزاید و همچنین به صفحات مرتبط بر اساس وابستگی پیوند میدهد.
میتوانید بر اساس دسته، نوع محصول، محتوا یا تقریباً هر عنصر توصیفی دیگری به محتوای مشابه پیوند دهید. مطالب مشابه باید به ترتیب عددی یا حروف الفبا مرتب شوند.
نقشه سایت HTML
بله، حتی وب سایت های بزرگ نیز از نقشه های سایت برای کمک به خزنده ها برای یافتن صفحات جدید استفاده می کنند. آنها هنگام کار بر روی سایت های در مقیاس بزرگ با میلیون ها صفحه بسیار موثر هستند.
Trulia نقشه سایت خود را بر اساس ترتیب حروف الفبا و به گونه ای ساخته است که تضمین می کند همه صفحات دارای پیوند هستند. به این ترتیب، هیچ صفحه خالی وجود نخواهد داشت.
به طور کلی، بسیاری از وب سایت های تجارت الکترونیک و املاک و مستغلات نقشه های سایت خود را به ترتیب حروف الفبا ترتیب می دهند تا تضمین کنند که هیچ صفحه ای تنها نخواهد بود.
3. بودجه خزش و قوانین فهرست زدایی
بودجه Crawl موضوع بسیار مهمی است که وب سایت های بزرگ باید در نظر بگیرند. وقتی ده ها میلیون صفحه برنامه نویسی دارید، باید مطمئن شوید که گوگل به طور مداوم با ارزش ترین صفحات شما را پیدا کرده و فهرست بندی می کند. ارزش صفحات شما باید بر اساس محتوا، درآمد، ارزش تجاری و رضایت کاربر باشد.
ابتدا انتخاب کنید کدام صفحات نباید ایندکس شوند:
از ابزار تجزیه و تحلیل مورد علاقه خود برای کشف اینکه کدام صفحات کمترین معیارهای تعامل را دارند (نرخ پرش بالا، متوسط زمان کم در سایت، بدون بازدید از صفحه و غیره)) استفاده کنید.
از کنسول جستجو برای کشف اینکه کدام صفحات دارای نمایش بالا و CTR پایین هستند استفاده کنید.
این صفحات را در یک لیست ترکیب کنید.
بررسی کنید که آیا آنها پیوندهای ورودی دارند یا خیر .
انتساب آن صفحات به درآمد و سرنخ های تجاری را تجزیه و تحلیل کنید.
هنگامی که تمام داده های مربوطه را در اختیار داشتید و صفحاتی را که باید از فهرست حذف شوند را انتخاب کردید، به همه آنها تگ بدون فهرست اضافه کنید و آنها را از نقشه سایت XML حذف کنید.
من برای SimilarWeb، وب سایتی با بیش از 100 میلیون صفحه کار می کنم، و بر اساس چک لیست بالا، یک آزمایش بدون شاخص روی بیش از 20 میلیون صفحه انجام دادم .نتایج باورنکردنی بود.
اگرچه در طول یک ماه بیش از نیم میلیون بازدید را از دست دادیم، معیارهای کلی تعامل در صفحات برنامهریزی به طرز چشمگیری بهبود یافت.
با حذف صفحات نامربوط، فضای بیشتری برای کشف صفحات مرتبط و ارزشمند توسط ربات گوگل ایجاد کردم.
رند فیشکین همچنین یک چک لیست واقعا جامع دارد که به شما نشان می دهد چگونه می توانید از نظر گوگل کیفیت پایین صفحه را تشخیص دهید . مثال عالی دیگر آزمایش بریتنی مولر است که در آن او 75 درصد از صفحات Moz را با نتایج عالی از فهرست خارج کرد.
4. تست تقسیم سئو
همه چیز را تست کنید! مزیت هنگام کار بر روی یک کمپین سئو در مقیاس بزرگ این است که شما به داده های بزرگ دسترسی دارید و می توانید از آن برای تلاش های سئوی خود استفاده کنید. بر خلاف تست معمولی A/B که رفتار انسان را آزمایش می کند، تست تقسیم A/B صرفا برای خزنده ها است.
فرآیند تست تقسیم معمولاً بر اساس الگوهای مشابه یا مشابه صفحات است. صفحه را به دو یا سه گروه تقسیم کنید – یک گروه به عنوان یک کنترل عمل می کند، در حالی که گروه های دیگر فعال هستند.
از نظر اندازه گیری عملکرد، توصیه می کنم از یک آزمایش در یک زمان استفاده کنید. به عنوان مثال، ممکن است ابتدا تگ های سئو را تنظیم کنید و بعد از اینکه کمی اعتماد به نفس پیدا کردید به آزمایش سایر عمودی ها ادامه دهید.