آموزش سئووبلاگ

4 استراتژی سئو برای سایت های برنامه نویسی

سئو برای سایت های برنامه نویسی کار آسانی نیست، به ویژه برای سایت هایی با صدها میلیون صفحه. اما با به کارگیری استراتژی های مناسب می توان این فرآیند را ساده تر کرد.

صفحات برنامه نویسی به طور خودکار و در مقیاس وسیع تولید می شوند. برای صفحات سئو سایت های برنامه نویسی ، استراتژی های سئو با هدف قرار دادن چندین کلمه کلیدی به کمک صفحات فرود خودکار در مقیاس بزرگ به کار گرفته می شوند.

معمولاً این صفحات در حوزه های اصلی مانند تجارت الکترونیک، املاک، سفر و سایت های اطلاعاتی قرار دارند. این حوزه ها به صفحات برنامه نویسی متکی هستند و برای هر محصول و دسته بندی یک صفحه خاص دارند. این روش می تواند منجر به تولید صدها میلیون صفحه کارآمد و کاربرپسند شود که با کمی سئو بهینه شده اند.

تجربه من نشان می دهد که استراتژی سئو سایت های برنامه نویسی مطرح شده در این مقاله، بهترین عملکرد را برای سایت های بزرگ با صفحات برنامه ریزی شده دارد. بسیاری از استراتژی های مناسب برای سایت های کوچک با چند صد صفحه، در سایت های بزرگ نتایج مشابهی ندارند. سایت های کوچک معمولاً به تولید محتوای دستی و دقیق متکی هستند در حالی که صفحات برنامه نویسی حجم بالای ترافیک را به خود اختصاص می دهند.

بیایید بررسی کنیم! من چهار چالش اصلی سئو را که با آن مواجه خواهید شد، معرفی کرده و راه حل هایی برای غلبه بر آنها ارائه می دهم.

تحقیق کلمات کلیدی و اصلاح کننده کلمات کلیدی

تحقیق کلمات کلیدی برنامه ریزی شده یکی از بزرگترین چالش ها هنگام کار در مقیاس برنامه ای است. هنگام کار بر روی مجموعه قابل توجهی از صفحات و کلمات کلیدی، مهم است که کلمات کلیدی مناسب را برای هدف قرار دادن در همه صفحات انتخاب و پیدا کنید.

تحقیق کلمات کلیدی

برای اینکه هم کارآمد و هم مؤثر باشد، توصیه می شود قبل از بررسی خود تحقیق، صفحات سایت را به چندین قالب تقسیم کنید. برخی از نمونه های این الگوها می تواند شامل موارد زیر باشد:

هنگامی که همه الگوهای صفحه را آماده کردید، وقت آن است که سطل کلمه کلیدی و اصلاح کننده های کلمه کلیدی خود را ایجاد کنید.

تغییرکننده های کلمه کلیدی، کلیدواژه هایی هستند که وقتی آنها را با عبارات و کلمات کلیدی اصلی خود ترکیب می کنید، به استراتژی دم بلند شما کمک می کنند. برای مثال، اصلاح کننده های کلمه کلیدی ” سهام آمازون” می تواند هر چیزی مربوط به سهم بازار، آمار، بینش و غیره باشد.

صفحات برنامه نویسی معمولا اکثر صفحات سایت را در خود جای می دهند. (به عنوان مثال Trulia را در نظر بگیرید که بیش از 30 میلیون صفحه نمایه شده دارد – که اکثر آنها برنامه ای هستند.) در نتیجه، این صفحات معمولاً مهم ترین صفحات در یک وب سایت بزرگتر هستند، هم از نظر حجم و هم از نظر فرصت جستجو. بنابراین، شما باید از استفاده از اصلاح کننده های کلیدی مناسب در محتوای هر قالب صفحه اطمینان حاصل کنید.

2. لینک داخلی

در سئو سایت های برنامه نویسی، پلن های لینک داخلی هوشمند برای سایت های بزرگ حیاتی هستند. آنها این توانایی را دارند که تعداد صفحات ایندکس شده را به میزان قابل توجهی افزایش دهند، سپس ارزش لینک را بین صفحات ارسال کنند. وقتی روی سایت های بزرگ کار می کنید، یکی از اولویت های اصلی شما باید این باشد که مطمئن شوید گوگل صفحات سایت شما را کشف و فهرست می کند.

صفحات مرتبط و “افراد نیز مشاهده کردند”

یکی از استراتژی هایی که لینک سازی را آسان تر می کند، افزودن بخش «صفحات مرتبط» به سایت است. برای کاربر و خزنده ها ارزش می افزاید و همچنین به صفحات مرتبط بر اساس وابستگی پیوند می دهد.

می توانید بر اساس دسته، نوع محصول، محتوا یا تقریباً هر عنصر توصیفی دیگری به محتوای مشابه پیوند دهید. مطالب مشابه باید به ترتیب عددی یا حروف الفبا مرتب شوند.

نقشه سایت HTML

بله، حتی وب سایت های بزرگ نیز از نقشه های سایت برای کمک به خزنده ها برای یافتن صفحات جدید استفاده می کنند. آنها هنگام کار بر روی سایت های در مقیاس بزرگ با میلیون ها صفحه بسیار موثر هستند.

Trulia نقشه سایت خود را بر اساس ترتیب حروف الفبا و به گونه ای ساخته است که تضمین می کند همه صفحات دارای پیوند هستند. به این ترتیب، هیچ صفحه خالی وجود نخواهد داشت.

به طور کلی، بسیاری از وب سایت های تجارت الکترونیک و املاک و مستغلات نقشه های سایت خود را به ترتیب حروف الفبا ترتیب می دهند تا تضمین کنند که هیچ صفحه ای تنها نخواهد بود.

3. بودجه خزش و قوانین فهرست زدایی

در سئو سایت های برنامه نویسی ، مدیریت بودجه خزش یکی از نکات کلیدی برای وب سایت های بزرگ است. با وجود ده ها میلیون صفحه برنامه نویسی، ضروری است که مطمئن شوید گوگل به طور مرتب ارزشمندترین صفحات شما را پیدا و فهرست بندی کند. ارزش صفحات باید بر اساس محتوا، درآمد، ارزش تجاری و رضایت کاربر تعیین شود.

در سئو سایت های برنامه نویسی، ابتدا باید مشخص کنید که کدام صفحات نباید ایندکس شوند. با استفاده از ابزار تحلیل مورد علاقه خود، صفحات با پایین ترین معیارهای تعامل را شناسایی کنید.

پس از جمع آوری داده ها، صفحاتی را که باید از فهرست حذف شوند شناسایی کرده و به آنها تگ “بدون فهرست” اضافه کنید و از نقشه سایت XML حذف کنید.

با حذف صفحات نامربوط، فضای بیشتری برای کشف صفحات مرتبط و ارزشمند توسط ربات گوگل ایجاد کردم.

رند فیشکین همچنین یک چک لیست واقعا جامع دارد که به شما نشان می دهد چگونه می توانید از نظر گوگل کیفیت پایین صفحه را تشخیص دهید . مثال عالی دیگر آزمایش بریتنی مولر است که در آن او 75 درصد از صفحات Moz را با نتایج عالی از فهرست خارج کرد.

بودجه خزش

4. تست تقسیم سئو

همه چیز را آزمایش کنید! هنگام کار بر روی یک کمپین سئو در مقیاس بزرگ، می توانید از داده های بزرگ بهره ببرید. به جای تست های معمولی A/B که رفتار انسان را بررسی می کند، تست تقسیم A/B برای خزنده ها مناسب تر است.

این فرآیند معمولاً بر اساس الگوهای مشابه صفحات صورت می گیرد. صفحه را به دو یا سه گروه تقسیم کنید که یکی به عنوان گروه کنترل و بقیه به عنوان گروه های فعال عمل کنند.

برای اندازه گیری عملکرد، بهتر است از یک آزمایش در یک زمان استفاده کنید. به عنوان مثال، ابتدا می توانید تگ های سئو را آزمایش کنید و سپس به سراغ آزمایش سایر ابعاد بروید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا