بسیاری از بازاریابان محتوا ممکن است فکر کنند که استفاده از تاکتیک ها و استراتژی های صحیح سئو می تواند به نتایج فوری و بالاترین رتبه در گوگل منجر شود. اما این اعتقاد اشتباه است. صبر و شکیبایی برای اعمال سئو در سایت و دیدن نتایج ضروری است. همه می خواهیم نتایج سریع را ببینیم، اما گاهی این فرآیند زمان بر است و نیاز به صبر دارد.
برای اطمینان از اینکه محتوای شما به رسمیت شناخته شده و شایسته آن است، سئو حیاتی است. شما کنجکاو هستید که سرمایه گذاری، زمان و انرژی به کجا منجر می شود. راه های مختلفی برای بررسی رابطه بین زمان و استراتژی های سئو وجود دارد، بنابراین ما قصد داریم به برخی از دلایلی که چرا استراتژی سئو زمان بر است؟ اشاره کنیم.
دلایل زمان بر بودن سئو
سئو چیست؟
اگر در زمینه بازاریابی محتوا فعالیت می کنید، حتماً باید اطلاعاتی در مورد سئو داشته باشید. قبل از ورود به فرآیند سئو، باید اصول اساسی آن را یاد بگیرید. سئو مخفف بهینه سازی موتور جستجو است و فرآیندیست که باعث افزایش ترافیک ارگانیک سایت می شود. تمام موتورهای جستجو محتوا را بر اساس ارتباط آن با یک موضوع خاص رتبه بندی می کنند، از جمله پست های وبلاگ، صفحات وب و ویدئوها می باشد.
همانطور که اشاره شد، عوامل مختلفی وجود دارند که بر روی استراتژی های سئو تاثیرگذارند. در زیر عوامل زمان بر بودن سئو ارائه شده است.
- ترافیک اصلی
- سرعت
- موقعیت جغرافیایی
- رتبه بندی کلمات کلیدی
- بازار هدف و رقابت آنلاین
برای بسیاری نتایج به دست آمده از سئو یک روند بسیار کند است اما به مرور زمان افزایش می یابد. پیشرفتی که وب سایت در 4 ماه اول تجربه می کند، با گذشت 6 ماه یا 12 ماه متفاوت خواهد بود.
اندازه گیری سئو
نتایج سئو به نوع شرکتی که در حال اجرا آن هستید بستگی دارد. آیا با سئو محلی کار می کنید؟ این بستگی به تاکتیک های سئوی مورد استفاده شما و همچنین سرعت نمایش نتایج دارد. اگر شما مسئول یک تجارت کوچک و محلی با تنها چند صد صفحه هستید، باید انتظارات متفاوتی از یک شرکت تجارت الکترونیک جهانی داشته باشید.
یک نکته دیگر این است که اگر شما یک وب سایت را از ابتدا راه اندازی کنید، با یک دامنه و محتوای کاملاً جدید، زمان قابل توجهی برای دیدن نتایج نیاز است. به طور معمول، یک وب سایت جدید حداقل به 6 ماه زمان نیاز دارد تا نتایج قابل مشاهده ظاهر شود.
همانطور که پیش تر اشاره شد،، برای اندازه گیری موفقیت سئو روش های مختلفی وجود دارد. ترافیک مهم است و بازدیدهایی که از لینک ها و صفحات دیگر به وب سایت شما می آیند قابل تحلیل هستند. اما تحلیل محتوای جذاب در صفحات اصلی یکی از بهترین روش ها برای اندازه گیری موفقیت سئو است. به طور طبیعی هدف نهایی تبدیل کاربران است. افزایش ترافیک تنها زمانی مهم است که این ترافیک به نرخ تبدیل بالاتری منجر شود.
به عنوان یک صاحب کسب و کار، اصلی ترین نگرانی شما باید این باشد که مشتریان فعلی و آینده، اقدامات مورد نظر شما را انجام دهند، چه این اقدامات به معنای خرید، پر کردن فرم ها، ثبت نام در خبرنامه ها و غیره باشد. اگر سایت به خوبی طراحی شده و اطلاعات، محصولات یا خدمات جذاب و مفیدی را ارائه می دهد، طبیعتا سئوی خوب و همچنین تبدیل بیشتر خواهد داشت.
عواملی که بر سئو تاثیر گذارند
ارتقاء وب سایت
هرگاه سایت را به روزرسانی یا ارتقا دهید، تغییرات فنی ممکن است تأثیر زیادی بر نتایج سئو بگذارد. این شامل تغییرات در پلتفرم سایت، طراحی مجدد صفحات، انتقال دامنه، به روزرسانی CMS و دیگر تغییرات فنی است. تغییرات فنی ممکن است باعث کاهش سرعت انجام کارهای سئو شود، زیرا ممکن است بر روی دید سایت تأثیر بگذارد.
بودجه
مقدار پولی که برای استراتژی های سئو صرف می کنید، بر سرعت تأثیرگذاری نتایج تأثیر دارد. این امر نشان دهنده این است که هر چه بیشتر پول برای سرمایه گذاری در این حوزه داشته باشید، نتایج را سریعتر خواهید دید.
رقابت
اگر در بازار پر رقابتی کار می کنید و می خواهید در جستجوی گوگل بهتر دیده شوید، استراتژی های سئو باید بسیار حرفه ای و تخصصی باشد. ابتدا بررسی کنید که کلمات کلیدی و پرسش هایی که می خواهید رتبه بندی کنید، چقدر رقابتی هستند. اگر در منطقه ای فعالیت می کنید که تعداد زیادی از سایت های معتبر حضور دارند، ممکن است نیاز باشد راهکارهای خاصی برای برجسته شدن محتوا در نظر بگیرید.
توسعه
همانطور که اشاره شد، ایجاد یک سایت جدید نیازمند زمان زیادی برای دستیابی به نتایج سئو است، نسبت به یک وب سایت فعال. اگر هنوز کارهای زیادی برای راه اندازی باقی مانده است یا سایت تازه ایجاد شده است، بهتر است صبر کنید تا به تمام توانایی فنی خود برسید و شتاب بیشتری به دست آورید.
طراحی
در حال حاضر، یک تجربه کاربری مناسب بر ترافیک، پرش و نرخ تبدیل وب سایت شما تأثیر زیادی خواهد داشت. یک سایت با طراحی ضعیف نمی تواند توجه زیادی را به خود جلب کند، بنابراین اهمیت داشتن یک طراحی مناسب بسیار بالاست حتی اگر تاکتیک های سئوی شما به خوبی اجرا شده باشند.
این موارد اصلی هستند که باید هنگام کار با استراتژی های سئو یا استراتژیست ها از آنها آگاه باشید، عوامل زیادی در رتبه بندی سایت در موتورهای جستجو نقش دارند. به خاطر داشته باشید که هر وب سایت در اینترنت کاملاً با سایت بعدی متفاوت است بنابراین استراتژی ای که با یکی کار می کند ممکن است برای دیگری مناسب نباشد.