گوگل ادز چیست و چه کاربردی دارد؟

توسط

در

گوگل ادز که مخفف Google AdWords است برای کسب و کارهای نوپا می تواند مفید باشد. در ابتدای راه اندازی یک کسب و کار با استفاده از استراتژی های خاص می توانیم یک سایت را در نتایج گوگل بالا بیاوریم و رتبه مورد نظر را بعد از مدت های زیاد به دست آوریم. اما گوگل ادوردز طور دیگری عمل می کند و گاها برای کسب و کارهای نوپا مثل یک سوخت موشک عمل می کند. گوگل ادوردز که یکی از ابزارهای پولی گوگل هست را در این مقاله مورد بررسی قرار خواهیم داد.

گوگل ادز یا گوگل ادوردز چیست؟

گوگل ادز که در قدیم با نام گوگل ادوردز شناخته می شد، یک سیستم تبلیغات کلیکی است که در آن هزینه هر کلیک توسط تبلیغ کننده تعیین می شود، با کمک گوگل ادوردز امکان نمایش تبلیغات در موتور جستجوی گوگل را خواهید داشت. به طوری که بدون استفاده از سئو می توانید با کلمه کلیدی مورد نظرتان در نتایج 1 گوگل ظاهر شوید و تنهای کاری انجام می دهید پرداخت هزینه به گوگل است.

GoogleAds در موتورهای جستجو

سیستم ارجاع پولی گوگل ادز، توسط گوگل ایجاد شده است. شما به عنوان صاحب کسب و کار می توانید محصولات یا خدمات خود را از طریق موتور جستجوی گوگل بازاریابی کنید. AdWords با استفاده از تبلیغات متنی که به طور خاص برای نمایش در صفحات نتایج جستجوی گوگل طراحی شده است کار می کند. شما کلمات کلیدی یا عبارات مرتبط با کسب و کار یا خدمات خود را انتخاب می کنید و سپس یک آگهی ایجاد می کنید که در صفحه نتایج جستجو ظاهر شود.

گوگل ادوردز GoogleAds چگونه کار می کند؟

تحلیل تبلیغات و ارتباط آن با کلمات کلیدی توسط گوگل ادز انجام می‌شود. با توجه به صفحه فرود شما، گوگل متوجه می شود که تبلیغات شما چند کلیک یا نرخ کلیک داشته است. بسته به سطح رقابت برای کلمات کلیدی مورد نظر تبلیغات گوگل ممکن است برای کسب و کار شما موثر باشد یا نباشد. بنابراین، انتخاب کلمات کلیدی مناسب برای اثربخشی بیشتر حائز اهمیت است. تبلیغات گوگل در ابتدای راه‌اندازی سایت می‌تواند یک عنصر حیاتی در رشد ‌سایت باشد.

گوگل ادز یا سئو؟

طبق بررسی های انجام شده توسط کارشناسان سئو تفاوت زیادی وجود دارد، بین کسانی که شما را از طریق گوگل ادز پیدا می کنند و کسانی که بصورت ارگانیک از سایتتان بازدید می کنند. هنگامی که فردی در حال مرور اینترنت است و انتخاب می کند روی یک تبلیغ کلیک کند، احتمالاً به دلیل نیاز به محصول یا خدمات این تبلیغ است. ترافیکی که به صورت ارگانیک به وب سایت شما ختم می شود اغلب به این دلیل اتفاق می افتد که کاربر به جای یک سرویس خاص به دنبال اطلاعات است. بنابراین، داشتن تبلیغات هدفمند در گوگل، مخاطبین هدفمندی را به شما ارائه می دهد. به جای اینکه منتظر بمانید تا سایت شما به صورت ارگانیک کار کند، می توانید از این روش جستجوی پولی استفاده کنید.

اما باید توجه داشته باشید که برای این تبلیغات همیشه باید هزینه پرداخت کنید و گاهی اوقات ممکن است صرفه مالی برایتان نداشته باشد. اما در سئو اینطور نیست، گرچه گاهی ا.قات زمان بسیار زیادی می برد تا به نتایج برتر گوگل برسید اما در صورت رسیدن این جایگاه به طور رایگان می تواند در اختیارتان باشد. پس استفاده از این سرویس ها بستگی به محص.ل و یا خدماتی ککه ارائه می دهید دارد.

سیستم گوگل ادز

زمانی که شما کلمات کلیدی  مورد نظر را پیشنهاد داده و هزینه مربوطه را پرداخت می‌کنید، ادوردز تبلیغات شما را در صفحات موتور جستجو رتبه‌بندی می‌کند. در صورتی که کلمات کلیدی مورد نظر جستجو شوند، تبلیغ شما به عنوان یک لینک برچسب دار در صفحه اول گوگل نمایش داده می‌شود.

لینک تبلیغ در گوگل ادز کجا نمایش داده می شود

سیستم “پرداخت به ازای کلیک” مکان دقیق نمایش تبلیغات شما را تعیین می‌کند. این سیستم به این معنی است که شما می‌توانید با پیشنهاد دادن برای کلمات یا عبارات خاص، تصمیم بگیرید که تبلیغتان در کجا نمایش داده شود. همچنین، مبلغی که پرداخت می‌کنید بر اساس تعداد کلیک‌هایی است که کاربران روی آن کلیک می کنند. گوگل ادز به صورت یک آگهی متنی کوتاه شامل توضیحات متا است. گوگل از هر جستجو درآمد کسب می‌کند زیرا تبلیغ‌کنندگان برای هر کلیک هزینه پرداخت می‌کنند.

طبق بررسی کارشناسان سئو اکثر کاربران تمام صفحه اول نتایج جستجو را اسکن نمی کنند بنابراین رتبه 1 بازدید زیادی را به همراه خواهد داشت.

آیا گوگل ادز موثر است؟

پاسخ کوتاه این است که بله، تبلیغات گوگل به طور موثر کار می کند. بسیاری از کسب و کارها درباره راهنمایی ترافیک مرتبط به سمت خود مطمئن نیستند. با استفاده از ادوردز این مشکل برطرف می شود. همچنین، تحقیقات نشان داده است که بیشتر مصرف کنندگان اصلاً نمی فهمند که روی یک آگهی کلیک می کنند و همانطور که گفتیم، بیشتر افرادی که عبارات جستجو را وارد می کنند، انتشاراتی را که در پایین صفحه گوگل ظاهر می شوند، نادیده می گیرند، حتی اگر مرتبط با آن باشند. نیازهای آنها برای کسب و کار شما ارزش دارد که ادوردز را امتحان کند، بنابراین اگر آماده و مایل هستید، آن را دنبال کنید!

هزینه تبلیغات در گوگل ادز

استفاده از مدیریت AdWords می تواند به شما کمک کند تا در هنگام نمایش تبلیغات خود در نتایج جستجوی گوگل، مبلغ کمتری را برای عبارات مورد نظر خود پیشنهاد دهید. دلیل این امر این است که گوگل با در نظر گرفتن پیشنهادها و همچنین تعداد کلیک‌هایی که روی هر تبلیغ صورت می‌گیرد تبلیغاتی که بهتر عمل می‌کند را ترجیح می‌دهد. بنابراین، اگر یک تبلیغ به یک کلمه کلیدی خاص مرتبط باشد، احتمالاً یک بازدیدکننده وب سایت و یک مشتری بالقوه را جذب خواهید کرد.


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *