آموزش سئو

جایگاه صفر گوگل یا Position Zero چیست و چطور به آن برسیم؟

جایگاه صفر گوگل یا Position Zero یا P0، یکی از ویژگی های جدید گوگل است که تاثیر بی نظیری در ترافیک سایت دارد. هنگامی که برای یک پرس و جو به گوگل مراجعه می کنید با یک قطعه برجسته روبرو می شوید که جواب سوال شما را در پارگراف داده است. در اصل، این نقطه اصلی در نتایج موتورهای جستجو است.

از نظر افزایش مشتری، زمانی که به دنبال راهی برای افزایش دید کسب و کار خود در حین برقراری ارتباط با مخاطبان هستید، این یک مکان عالی برای نشان دادن هرچیزی است. اما چطور لینک زیرو را بدست آوریم؟ تمام اطلاعات لازم در مورد جایگاه صفر گوگل یا Position Zero در این مقاله ارائه شده است.

جایگاه صفر گوگل یا Position Zero چیست؟

Position Zero

جایگاه صفر گوگل یا Position Zero که به آن لینک صفر گفته می شود، یکی از بالاترین رتبه بندی ها در نتایج جستجوی گوگل است. این جایگاه به صورت ویژه برای پاسخ های برجسته که به آن Featured Snippets هم گفته می شود، در نظر گرفته شده است. وقتی کاربران سوالی را در گوگل جستجو می کنند، لینک صفر متنی خلاصه و مفید را در بالای نتایج جستجو نمایش می دهد. این جایگاه معمولاً شامل پاسخ های کوتاه و دقیق به سوالات متداول کاربران است که از سایت های معتبر استخراج می شود.

چطور جایگاه صفر گوگل را به دست آوریم؟

وقتی صحبت از جایگاه صفر گوگل می شود، اولین نکته ای که به ذهن می رسد، ضرورت ایجاد محتوای با کیفیت است. اگر محتوا واضح و مختصر نیست یا به دنبال پاسخ مستقیم برای سوالات است، بعید است که به لینک زیرو تبدیل شود. موتورهای جستجو شروع به تشخیص و تفسیر ساختار جمله و کلمات کلیدی به روش های مختلف کرده اند. بنابراین باید استراتژی بازاریابی خود را تغییر دهید تا مطابقت بیشتری داشته باشد.

چطور با جایگاه صفر گوگل فعلی رقابت کنید؟

اینکه چه زمانی دقیقا بتوانی به این جایگاه برسیم قطعا مشخص نیست اما عوامل بسیار مهمی هستند که شانس شما را برای رسیدن به لینک زیرو افزایش می دهند. در حال حاضر محتوای فارسی در جایگاه صفر گوگل قرار می گیرند و با جستجو در گوگل می توانیم این نتایج را ببینیم. در ادامه به بهترین راه های رقابت با جایگاه صفر فعلی دقت کنید.

تولید محتوای با کیفیت

محتوایی که به سوالات کاربران به صورت دقیق و کامل پاسخ دهد، شانس بیشتری برای قرار گرفتن در جایگاه صفر گوگل را دارد.

هدف گذاری محتوا

هدف گذاری محتوای یکی از مهمترین نکات رسیدن به جایگاه سفر گوگل است. این محتوا را بین ۴۰ تا ۵۰ کلمه هدف گذاری کنید.

بهینه سازی ساختار محتوا

استفاده از ساختارهای قابل درک برای گوگل مانند لیست ها، جداول و پاراگراف های کوتاه، شانس بیشتری را برای قرار گرفتن در جایگاه صفر گوگل می دهد.

بهبود سرعت بارگذاری صفحه

سرعت بارگذاری صفحات سایت را بهبود دهید تا گوگل بتواند محتوای را سریع تر و بهتر بررسی کند.

پاسخ به سوالات متداول

سعی کنید به سوالات متداول کاربران که به صورت سوالی در گوگل جستجو می شوند پاسخ دهید.

استفاده از کلمات کلیدی

استفاده از کلمات کلیدی مناسب در محتوا که سوالات کاربران را منعکس می کنند بسیار در جایگاه صفر گوگل موثر است. به خصوص در عناوین و بخش های اصلی مقاله می تواند تاثیر بی نظیری بگذراد.

مزایای جایگاه صفر گوگل

مزایای جایگاه صفر گوگل

این جایگاه به صورت ویژه برای پاسخ های برجسته در نظر گرفته شده که باعث افزایش دیده شدن و جذب توجه کاربران می شود، زیرا در بالای نتایج جستجو نمایش داده می شود. قرار گرفتن در این جایگاه نرخ کلیک یا CTR سایت را به طور قابل توجهی افزایش می دهد و اعتماد کاربران را تقویت می کند. در ادامه به مهمترین مزایای لینک زیرو توجه کنید.

افزایش بازدید

قرار گرفتن در جایگاه صفر گوگل بیشترین توجه را از سوی کاربران جلب می کند، زیرا این پاسخ ها بالاتر از لینک های معمولی قرار می گیرند.

افزایش نرخ کلیک یا CTR

با توجه به اینکه لینک زیرور در بالای صفحه نتایج قرار دارد احتمال کلیک کاربران بر روی لینک سایت افزایش می یابد.

افزایش اعتبار و اعتماد

سایت هایی که در جایگاه صفر گوگل قرار می گیرند به عنوان منابع معتبر توسط گوگل شناخته می شوند که این امر اعتبار سایت را افزایش می دهد.

بهبود سئو سایت

قرار گرفتن درPosition Zero به بهبود رتبه بندی سایت در نتایج جستجوی گوگل کمک می کند. با تو به افزایش نرخ سایت، با بازدید کنندگانی بیشتری روبرو خواهیم بود 

چه محتوایی در جایگاه صفر گوگل نمایش داده می شود؟

محتوای جایگاه صفر گوگل

الگوریتم گوگل با اسکن تمام محتوای موجود در اینترنت که به یک سوال مربوط می شود کار می کند و سعی می کند پست هایی را مشخص کند که بهترین پاسخ به آن سوال را می دهند. هنگامی که خزنده ها به پستی برخورد می کنند که به بهترین وجه با آنچه آنها به دنبال آن هستند مطابقت دارد، به عنوان قطعه برجسته در SERP نمایش داده می شود. برای ایجاد محتوایی که به بهترین نحو با این موضوع مطابقت داشته باشد، باید بدانید که مخاطبان شما به دنبال چه چیزی هستند.

استفاده از تعاریف

تعاریف کوتاه و دقیق از اصطلاحات و مفاهیم که به سوالات  (چیست؟) پاسخ می دهند.

استفاده از لیست ها

در جایگاه صفر گوگل، لیست های مرتب شده (Ordered) و لیست های نامرتب (Unordered) که به سوالات «چگونه؟» و «چه چیزهایی؟» پاسخ می دهند.

ایجاد جدول

جداولی که اطلاعات مقایسه ای و داده های عددی را به صورت سازماندهی شده نمایش می دهند.

ایجاد پاسخ های کوتاه

پاسخ های کوتاه و مستقیم به سوالات مشخص که معمولاً شامل 40-60 کلمه هستند.

استفاده از محتوای تصویری

تصاویر نمودارها و ویدیوهای کوتاه که به توضیح موضوعات پیچیده کمک می کنند.

ساخت چک لیست

چک لیست ها و راهنماهای قدم به قدم  به کاربران کمک کرده تا مراحل خاص را دنبال کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا