
محتوای سئو شده، محتوایی بر اساس کلمات کلیدی که موتورهای جستجو از آن برای رتبه بندی استفاده می کنند، در اصطلاح محتوای سئو شده می نامیم.
به عنوان مثال سایتی در زمینه سئو فعالیت می کند و در وبلاگ این سایت محتوایی وجود دارد به نام سئو چیست؟ وقتی ما در نوار جستجوگر گوگل این کلمه را سرچ میکنیم، گوگل بر اساس فاکتورهایی که در سئو وجود دارد و همچنین محتوایی که بر اساس نیاز کاربر باشد را بالاتر از بقیه سایت ها نشان می دهد.
به منظور کمک به موتورهای جستجو و درک موضوع هر صفحه در وب سایت، این موارد باید با کلمات کلیدی بهینه شوند. از این روش به عنوان یک استراتژی بسیار عالی در محتوای سئو شده استفاده می شود.
چرا باید سایت را سئو کنیم؟
یک وب سایت در صورتی که محتوای واضح، مرتبط و جالب ارائه دهد توسط الگوریتم های موتور جستجو مورد تجزیه و تحلیل و اولویت بندی قرار می گیرد . منظور از محتوا، تمام متن های کلی در وب سایت، عکس ها یا تصاویر و همچنین مقالات وبلاگ است که می تواند برای جذب بازدیدکننده بسیار مفید باشد.
مقاله بهینه شده برای سئو چیست؟
SEO مخفف عبارت Search Engine Optimization یا بهینه سازی محتوا برای موتورهای جستجوگر است. مقالاتی که معیارهای بهینه سازی مناسب را انتخاب می کنند، احتمالاً توسط گوگل، بینگ و سایر موتورهای جستجو بیشتر به کاربران نمایش داده می شوند.
چگونه می توان محتوای سئو شده ایجاد کنیم؟
لازم به ذکر است که روش های فکری مختلفی بر اساس تجربه هر فرد وجود دارد. موتورهای جستجو از همه معیارهای انتخاب خود رونمایی نمی کنند. به همین دلیل شیوه های مختلفی برای تولید محتوای بهینه به کار گرفته می شود. توصیه های زیر بیانگر تکنیک هایی است که آزمایش شده اند، اگرچه برخی افراد ادعا می کنند که روش های دیگر بهتر عمل می کنند. به هر حال بهتر است همه روش ها را امتحان کنید. سعی کنید راحت ترین روش یادگیری سئو را فرا بگیرید.
اولویت بندی محتوا
برای نوشتن مقاله ای که سئو شده باشد، موضوع باید واضح باشد. مهم است که به این فکر کنید، مردم معمولا از چه کلمات کلیدی برای به دست آوردن اطلاعات مورد نیاز خود استفاده می کنند. سپس مقاله حول آن کلمات کلیدی ساخته خواهد می شد.
مقدمه باید دقیق و جذاب باشد و می تواند ارائه خوبی از محتوایی باشد که در ادامه مقاله گنجانده شده است. پس از آن، بسیار مهم است که ساختاری ایجاد کنید که محتوای دیگر را سازماندهی کند تا کاربر و موتور جستجو آنچه را که به دنبال آن است بیابد.
چطور محتوای خود را سئو کنیم؟
برای افزایش نتایج جستجو، مرحله بعدی فنی تر خواهد شد. عناوین باید بین بخش های مختلف محتوا باشند. این عناوین محتوای پاراگراف ها را ارائه یا خلاصه می کنند. برای انجام این کار، عناوین باید با برچسب های (h1-h2-h3-h4-h5-h6) مرتبط شوند، که به سطح اهمیت آنها اشاره دارد. عنوان اصلی مقاله یک تگ h1 است، در حالی که برای عنوانی که به شدت به موضوع اشاره می کند، از تگ های “h2” و زمانی که مرجع آنقدر قوی نیست از تگ های “h3” استفاده می شود.
تگ های دیگر تاثیر کمی بر سئو دارند اما همچنان می توان از آنها برای بهبود طرح بندی استفاده کرد. این عناوین کدگذاری شده برای جمع آوری اطلاعات بیشتر در مورد موضوع مقاله به کار می روند تا موتور جستجو بتواند آن را درک کرده و آن را به درستی طبقه بندی کند. مقاله ای بدون این برچسب ها کار سخت تری برای برجسته شدن و صعود در نتایج جستجو خواهد داشت.
استفاده از کلمات کلیدی در محتوا
در گذشته، متخصصان سئو استفاده از کلمات کلیدی در قسمت اول مقاله را پیشنهاد کرده بودند. به دنبال برخی سوء استفاده ها و اغراق ها، الگوریتم ها به گونه ای تنظیم شدند که اهمیت کمتری به این عامل داده شود.
با این حال، یک مقاله بهینه سازی شده از الگوریتم های خاصی به طور مکرر استفاده می کند و آنها را در مناطق استراتژیک مانند عنوان یا لینک ها قرار می دهد. مهمترین عامل استفاده از کلمات کلیدی جستجوی راحت تر برای کاربر و اینکه گوگل بداند موضوع مقاله و محتوای مقاله حول چه محوری است.
چرا باید مقالات را سئو کنیم؟
آیا وب سایت باید وبلاگ داشته باشد؟ اگر می خواهید کسب و کارتان افراد بیشتری را به وب سایت خود جذب کند، بلاگ گزینه ای عالی برای جذب مخاطبین هدف است. در این مورد خاص، مقالات می تواند برای جذب افرادی که برای محتوای مورد نظر خود تحقیق می کنند، نوشته شود. این نوع استراتژی را می توان برای انواع شرکت ها و کسب کارها ارائه داد.
موتورهای بهینه سازی جستجو مانند گوگل و بینگ میلیون ها وب سایت را تجزیه و تحلیل می کنند تا نتایج جستجوی متناسب با نیازهای کاربران خود را ارائه دهند. برای جلب توجه آن ها به عنوان صاحب وب سایت، روش های خاصی باید اعمال شود. افزودن محتوای بهینه شده، مانند مقالات، صفحات بیشتر یا وبلاگ، تکنیکی است که ارزش خود را ثابت کرده است. ترافیک دریافتی از طریق مقالات سئو شده، ارگانیک است و نتایج کارآمدی را با هزینه کم ایجاد می کند.
تاثیر محتوای سئو شده روی سایت
عوامل بسیار زیادی در بهبود رتبه یک سایت در موتورهای جستجو وجود دارد. مهمترین چیزی که باید بدانید این است که آیا کاربرانی که وارد وب سایت شما می شوند مقالات شما را مطالعه می کنند و به صفحات دیگر شما سر می زنند؟
الگوریتم ها قادر به اندازه گیری هر یک از این متغیرها هستند و آنها را در نظر می گیرند. این یک دلیل دیگر برای اشاره به اهمیت قرار دادن محتوای جالب در صفحات یک وب سایت است. همچنین لازم به ذکر است که قرار دادن عکس در متن مقاله جنبه مثبتی دارد.