پیج رنک گوگل چیست؟ موتور جستجوی گوگل از PageRank برای تعیین اهمیت صفحات مختلف وب سایت و رتبه بندی آنها در صفحه نتایج جستجو استفاده می کند. رتبه صفحه یکی از عوامل اصلی رتبه بندی نتایج موتور جستجوی گوگل است. رتبه صفحه توسط بنیانگذاران گوگل لری پیج و سرگئی برین پیشنهاد شد. در واقع عبارت PageRank نیز از لری پیج گرفته شده است.
به عبارت دیگر، رتبه صفحه سایت عددی بین 1 تا 10 است که به آن اختصاص داده شده است متفاوت است. صفحات سایت.be; به عنوان مثال، نمره ای که در هر یک از این صفحات ذکر شده است. اکنون رتبه و جایگاه این صفحه در صفحه نتایج جستجوی گوگل بر اساس امتیاز یا رتبه صفحه ای که به آن داده می شود مشخص می شود هر چه رتبه صفحه یک صفحه بالاتر باشد، احتمال اینکه موقعیت خوبی داشته باشد و رتبه بالاتری نسبت به صفحات (صفحات رقیب) در یک موضوع مشابه داشته باشد، بیشتر است.
پیج رنک چگونه محاسبه می شود؟
در گذشته، گوگل بر این باور بود که هر چه تعداد لینک هایی که به یک صفحه می آیند بیشتر باشد، ارزش آن صفحه بیشتر می شود و رتبه صفحه را به آن می دهد. او بیش از حد به این موضوع اختصاص داشت. الگوریتم های گوگل لینک های دریافتی را به عنوان رای مثبت از سایر صفحات در نظر می گیرند. تأثیر پیوندهای دریافتی بر رتبه صفحه یک سایت به عوامل مختلفی بستگی دارد، مانند رتبه صفحه پیوند دهنده (صفحه منبع پیوند)، تعداد پیوندهای موجود در آن صفحه، و اینکه آیا آن پیوندها دنبال می شوند.
همانطور که گفته شد، اگر صفحه ای لینک های زیادی داشته باشد، بر رتبه صفحه آن صفحه تاثیر می گذارد. این معیار تا حد زیادی قابل قبول است. زیرا داشتن لینک های خروجی زیاد به این معنی است که سایت نسبت به معرفی منبع حساسیت زیادی ندارد.
میزان اهمیت پیج رنک سایت چقدر است؟
همانطور که احتمالاً می دانید، Google از عوامل بسیاری برای تعیین وضعیت صفحات جداگانه استفاده می کند، مانند کیفیت محتوای متن، صفحات روی تصویر، کد منبع صفحه بهینه و غیره رتبه صفحه نیز یکی از عوامل متعددی است که در رتبه بندی نتایج گوگل تاثیر می گذارد، اما در حال حاضر دیگر تاثیر قابل توجهی روی آن ندارد و مانند گذشته در مباحث آموزش حرفه ای سئو مطرح نمی شود. اما باز هم این فاکتور که عددی بین 1 تا 10 می باشد معیار خوبی برای تعیین محبوبیت و اعتبار سایت شما از نظر بازدید کننده خواهد بود که تاثیر بسزایی در جذابیت تبلیغات روی سایت خواهد داشت. سایت.
بنابراین بهتر است از این به بعد بیشتر از اینکه فکر کنیم پیج رنک گوگل، در جذب ورودی گوگل موثر است، فکر کنیم که بر گرفتن تبلیغات در سایت و کسب درآمد از این طریق موثر خواهد بود.
روش های افزایش پیج رنک گوگل
زمانی که PageRank وب سایت توسط Google فعال شد، پس از مدتی افراد به خوبی از روش < Had تبدیل شده بودند قوی> گوگل با تشخیص افزایش رتبه صفحه، اثربخشی این اقدامات را با استفاده از تکنیک هایی مانند بمب و تبادل لینک زیر سوال برد. اما در حال حاضر گوگل سایت هایی را که تعداد زیادی لینک به صفحات غیرمرتبط دارند شناسایی و جریمه می کند و در عین حال از افزایش غیر واقعی رتبه صفحه و سایت ها جلوگیری کرده است. به همین دلیل است که باید از تبادل لینک با سایت های غیر مرتبط خودداری کنید و از ثبت سایت خود در فهرستی که دارای رتبه;بالایی نیست خودداری کنید زیرا این کار باعث کاهش اعتبار سایت شما می شود.
یکی از راه های موثر در افزایش رتبه صفحه گوگل، دریافت لینک از صفحاتی است که رتبه صفحه بالایی دارند. البته در نظر داشته باشید که وجود ارتباط موضوعی بین منبع لینک و صفحه مقصد الزامی است و در صورت عدم وجود، اعتبار و رتبه صفحه افزایش نمی یابد. علاوه بر این روشها، ثبت یک سایت با فهرست وب قابل اعتماد نیز میتواند تاثیر مثبتی در افزایش رتبه صفحه داشته باشد.
تبادل لینک نیز می تواند در افزایش رتبه صفحه موثر باشد. در این روش تبادل لینک باید به سه صورت انجام شود نه دو روش. این به این معنی است که سایت X به سایت Y، سپس سایت Y به سایت Z، و سپس سایت Z به سایت X. فراموش نکنید که تبادل لینک دو طرفه (X به Y و Y به X) این نیست بلکه رتبه را افزایش می دهد. صفحه، اما ممکن است از طرف Google جریمه شود.
بر اساس الگوریتم جدید گوگل، پیشنهاد می شود فقط لینک های یک طرفه را از سایت های مرتبط دریافت کنید. (اکنون، اگر آن صفحات رتبه بالایی داشتند، نیازی به دریافت لینک های بیشتری ندارید، اما اگر تعداد آنها کمتر بود، می توانید پیوندهای بیشتری از آن صفحات دریافت کنید).
بهترین راه برای افزایش رتبه صفحه، دریافت لینک های ورودی به صفحه مورد نظر است، از صفحاتی با رتبه بالای صفحه که کاملاً با صفحه شما مرتبط هستند. سایت و محتوای آن صفحه باید مرتبط باشد.
منبع: نیوسئو