آموزش سئو

الگوریتم رنک برین گوگل google rankbrain چیست؟

الگوریتم رنک برین گوگل چیست؟

الگوریتم رنک برین یک الگوریتم یادگیری ماشینی (AI) است که به بهبود جستجوهای گوگل کمک می کند. این الگوریتم با تجزیه و تحلیل نحوه تعامل کاربران با نتایج جستجو، می تواند درک بهتری از سؤالات جستجوی کاربران پیدا کند و از آنها برای بهبود جستجوهای آینده استفاده کند. به این ترتیب، رنک برین به گوگل کمک می کند تا بفهمد که شما واقعاً از جستجوهای خود چه می خواهید.

الگوریتم رنک برین گوگل چطور کار می کند؟

الگوریتم رنک برین گوگل

الگوریتم رنک برین گوگل google Rankbrain بخشی از الگوریتم اصلی گوگل است که با استفاده از فناوری هوش مصنوعی یا یادگیری ماشینی، به گوگل در درک پرس و جوهای جستجو کمک می کند. اگر شما یک بازاریاب آنلاین هستید، مطلع هستید که گوگل از مدت ها پیش الگوریتم هایی را برای مرتب سازی نتایج جستجو در نظر گرفته است.

در گذشته، الگوریتم گوگل به صورت دستی توسط مهندسین انسانی کدگذاری می شد. اما Rankbrain با استفاده از هوش مصنوعی، به الگوریتم اضافه ای از درک می دهد. این فناوری به صورت خودکار و بدون نیاز به درخواست انسان، الگوریتم را تغییر می دهد. Rankbrain از کلمات کلیدی به عنوان نقطه شروع استفاده می کند و اهمیت تاکتیک های مختلف مرتبط با آنها را تغییر می دهد، از جمله بک لینک، ارتباط محتوا، طول محتوا و غیره.

الگوریتم رنک برین گوگل، تحلیل تعامل کاربران با نتایج جستجو را انجام می دهد و در صورت رضایت کاربران از الگوریتم جدید، آن را حفظ می کند. در غیر این صورت، به حالت قبلی بازمی گردد. آزمایش ها نشان داده است که Rankbrain باعث پیشی گرفتن 10 درصد از مهندسان گوگل شده است و بنابراین از نظر بازاریابان آنلاین، دارای پتانسیل بسیار زیادی است.

مزایای الگوریتم رنک برین گوگل چیست؟

مزایای الگوریتم رنک برین گوگل

استفاده از عناوین جذاب

وقتی صحبت از الگوریتم Rankbrain گوگل به میان می آید، عناوین نقش مهمی در ارائه دید، ترافیک و دسترسی به محتوای شما دارند و با ایجاد محتوای خوب سایت عملکرد بهتری خواهد داشت.

باید به گونه ای پست ها را تولید کنیم که خوانندگان را جذب و باعث افزایش کلیک ها شوند. برای شروع، سعی کنید عناوینی با احساسات قوی تر ایجاد کنید، زیرا این اولین نقطه تماس با کاربران خواهد بود.

نکته دیگری که الگوریتم رنک برین و کاربران از آن استقبال می کنند، گنجاندن عدد در عناوین است. به عنوان مثال، اگر در مورد یافتن بهترین دوره سئو در ایران می نویسید، باید از عنوانی مانند 5 مزیت بهترین دوره سئو در ایران استفاده کنید. توصیه می کنیم از اعداد استفاده کنید و ببینید آیا این تأثیر کلی بر نحوه دید شما برای کاربران دارند.

استفاده از اعداد در عناوین منجر به جذب توجه و افزایش نرخ کلیک می شود. حتی اگر متن به صورت فهرستی نباشد، از اعداد (مثل آمار، درصد و غیره) به روش های خلاقانه ای برای جلب توجه بیشتر استفاده کرد.

استفاده از کلمات کلیدی کوتاه

در سالهای پیش محتوا حول یک کلمه کلیدی متمرکز بود و صفحه را بر همان اساس بهینه می کردیم. قبلاً، گوگل کلمات کلیدی بلند را به صورت جدا جستجو می کرد، حتی اگر مجموعه کلمات مشابهی را با ترتیب متفاوتی شامل می شد. اما با الگوریتم رنک برین صرف نظر از ترتیب کلمات، عبارات پیرامون موضوع مشابه نتایج جستجوی تقریباً یکسانی را حفظ خواهند کرد. بنابراین، بهینه سازی برای کلمات کلیدی طولانی مهم نیست.

در عوض، کلمات کلیدی بلند با کلمات کلیدی کوتاه ​​جایگزین شده اند. این ها عبارات کوتاه تری هستند که حجم جستجوی بیشتری نسبت به کلمات کلیدی بلند دارند. رنک برین صفحات را برای استفاده از کلمات کلیدی متوسط رتبه بندی می کند. البته، محتوای شما باید خلاقانه و مرتبط باشد تا بتوانید رتبه ای عالی کسب کنید.

بهبود تجربه کاربری

بهبود تجربه کاربری

بنابراین، در حال حاضر ما به طور کامل درک می کنیم که الگوریتم رنک برین یک ابزار بسیار موثر برای درک کلمات کلیدی در رابطه با عبارتی است که در آن استفاده می شود. اما چگونه این الگوریتم کار می کند تا به کاربران نتایجی که بیشترین ارتباط را دارند را ارائه دهد؟ الگوریتم رنک برین ابتدا جستجوهای کاربران را به عنوان یک مفهوم تجزیه و تحلیل می کند و سپس تصمیم می گیرد که آیا نتایج ارائه شده به کاربران مفید بوده اند یا خیر.

Rankbrain، الگوریتمی است که برای رتبه بندی صفحات وب سایت ها استفاده می شود. این الگوریتم به صفحاتی که برای آن ها زمان بیشتری صرف می شود و در نتیجه کاربران بیشتری از اطلاعاتی که ارائه می دهند، حمایت می کنند، اولویت می دهد. بنابراین، وقتی کاربری سؤالی مشابه را جستجو می کند، ابتدا صفحاتی که بیشترین ارتباط را با سؤال دارند، نمایش داده می شوند و سایر صفحات حذف می شوند.

الگوریتم Rankbrain به نحوه تعامل کاربران با نتایج خاص توجه زیادی دارد و برای ارائه نتایج بهتر، سخت تر از آنچه فکر می کنید کار می کند.

درک هدف کاربر از جستجو

درک هدف کاربر از جستجو

گوگل میلیون ها صفحه را به صورت دستی اسکن می کرد تا کلمات کلیدی مورد جستجوی کاربران را پیدا کند. اما متأسفانه، این روش گاهی اوقات منجر به ارائه اطلاعات نادرست می شد، زیرا کلمات کلیدی به عنوان خود کلمات جستجو می شدند و فاقد بافت خارج از معنای مورد نظر خود بودند. به عنوان مثال، اگر کاربری عبارت بهترین دوره سئو در ایران را جستجو کند، گوگل به جای عبارت دوره سئو، ایران و بهترین را جستجو می کرد.

بنابراین، نتایج اغلب به اشتباه بازگشت داده می شوند و در واقع آنچه که کاربر به دنبال آن است، نیستند. اما با استفاده از فناوری رنک برین گوگل قادر است جملات کامل را درک کند و مجموعه ای واضح از نتایج را برای جستجوهای کاربران ارائه دهد. به نظر می رسد یادگیری ماشینی قادر است درک کند که کاربر چه سوالی می پرسد، اما این کار را با جستجوی مجموعه های نسبی از کلمات کلیدی و عباراتی که اغلب با هم ظاهر می شوند، انجام می دهد.

گوگل در حال کار برای درک بهتر هدف جستجوگر است و الگوریتم رنک برین این کار را با تبدیل کلمات کلیدی به مفاهیم انجام می دهد. این فرآیند بیش از تنها تطبیق کلمات کلیدی است و به شما کمک می کند تا صفحاتی را پیدا کنید که دقیقاً همان چیزی را که به دنبال آن هستید پوشش می دهند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا