کارهایی که نباید در سئو انجام دهید

اگر شما در زمینه بازاریابی محتوا فعالیت می‌کنید، حتماً می‌دانید که سئو چقدر برای موفقیت وب سایت و کسب و کار شما مهم است. سئو یعنی بهبود جایگاه وب سایت شما در نتایج موتورهای جستجو، به طوری که وب سایت شما در بالاترین رتبه‌ها قرار بگیرد و بیشتر دیده شود. اما باید از روش‌های سئوی نادرست و قدیمی اجتناب کنید. این روش‌ها ممکن است عملکرد وب سایت و برند شما را تحت تأثیر قرار دهند و باعث کاهش ترافیک وب سایت شما شوند. بنابراین، بسیار مهم است که با تغییر و بهبود استراتژی‌های سئو، بهترین عملکرد را برای وب سایت خود برنامه‌ریزی کنید.

تکنیک های اشتباه و بد در سئو

استفاده نادرست از کلمه کلیدی

به نظر می‌رسد که کلمات کلیدی در بسیاری از استراتژی‌های بازاریابی سئو همواره مهم هستند. اما، بسیاری از کسب و کارهای آنلاین هنوز نمی‌فهمند که کلمات کلیدی چه نقشی در سئو دارند. استفاده از کلمات کلیدی هنوز هم باید در استراتژی سئو روزانه شما وجود داشته باشد. اما، روش اجرای آنها تغییر کرده است و اغلب کلمات کلیدی بیش از حد تکرار می‌شوند یا اصلا تکرار نمی‌شوند.

استفاده از کلمات کلیدی در تولید محتوا یک روش رایج است. در واقع، این کلمات بارها و بارها تکرار می‌شوند تا بهینه‌سازی شود. اما این کار می‌تواند تجزیه محتوا را دشوار کند و قطعاً باعث از بین رفتن تعامل بازدیدکنندگان و خروج آن‌ها از وبسایت شما می‌شود.

گوگل می‌تواند تعداد تکرار یک کلمه یا یک سری کلمات در یک متن را بررسی کند. اگر از یک کلمه بیش از حد استفاده شود، ممکن است بر رتبه بندی موتور جستجوی شما تأثیر منفی بگذارد. بنابراین، در استراتژی های سئو، بهتر است از کلمات کلیدی متوسط یا کلمات مرتبط استفاده کنید تا از جریمه گوگل جلوگیری کنید.

به عبارت دیگر، بهتر است کلمات کلیدی مرتبط را به جای تکرار بیش از حد یک کلمه کلیدی استفاده کنید تا الگوریتم های گوگل بتوانند کلمه کلیدی اصلی شما را تشخیص دهند و شما را جریمه نکنند.

استفاده از محتوای بی کیفیت

به احتمال زیاد شما با مقاله ای برخورد کرده اید که گویی برای یک ربات نوشته شده است: جملات عجیب و غریب که جریان ندارند، انتخاب کلمات عجیب و غریب و تکرار زیاد کلمات. نویسندگان این نوع محتوا به سایت های مختلف سر می زنند و از همه جا محتوا را کپی می کنند و این اتفاق می تواند بر روی رتبه سایتشان تاثیر بسیار بدی بگذارد.

موتورهای جستجو قادر به تشخیص محتوای کیفیت پایین هستند. استفاده بیش از حد از کلمات کلیدی توسط خزنده های گوگل قابل شناسایی است. با بهبود هوش مصنوعی گوگل، آنها می توانند تشخیص دهند که محتوای شما چقدر کیفیت دارد. بر روی ایجاد محتوای مفید، جذاب و جالب تمرکز کنید، زیرا گوگل به طور ویژه به سایت شما توجه خواهد کرد. اگر خوانندگان بتوانند به آسانی آنچه را که به دنبال آن هستند پیدا کنند، احتمال بیشتری دارد که سایتتان افزایش رتبه بگیرد.

محتوا باید جذاب و منحصر به فرد باشد، نه تکراری. از انتشار مقالات کپی و تکراری خودداری کنید، زیرا موتورهای جستجو ممکن است آنها را شناسایی کرده و وب سایت شما را مجازات کنند.

لینک های بد

تنوع لینک های بد، مورد استفاده متخصصان سئو قرار دارد. اولین نوع، ساختن بک لینک در مزارع لینک بود که در گذشته موثر بود، اما امروزه ممکن است ضرر و جریمه برای سایت شما داشته باشد.

تعداد بیش از حد لینک های خروجی نیز ممکن است بر رتبه سایت شما تأثیر منفی داشته باشد. اگر تعداد زیادی لینک خروجی در سایت خود دارید، به گوگل و سایر موتورهای جستجو این اندیشه می رسد که شما در حال ایجاد یک مزرعه لینک هستید و این عملکرد به شدت بر رتبه سایت شما تأثیر می گذارد.

انکر تکست

باید توجه داشت که یک وب سایت خوب باید بر روی محتوایی تمرکز کند که تجربه بصری و کاربرپسندی را به کاربران ارائه دهد. یک کارشناس سئو حتما با اهمیت انکرتکست آشنا است. انکرتکست به معنای متن قابل کلیک است، یعنی متنی که یک لینک را همراهی می کند و به کاربران اطلاع می دهد که با کلیک بر روی آن لینک چه محتوایی برایشان باز خواهد شد.

تبلیغات زیاد

تبلیغات برای برخی از روش‌های سئو اهمیت دارد، اما اگر تبلیغات در یک صفحه بیش از حد باشد، تجربه کاربری را ضعیف می‌کند و ممکن است وب‌سایت شما مورد جریمه قرار گیرد. اگر تعداد تبلیغات بیشتر از محتوای مفید باشد، رتبه محتوای شما به شدت کاهش می‌یابد.

گوگل تنبیه می‌کند وب‌سایت‌هایی که از تبلیغات بیش از حد استفاده می‌کنند، به ویژه آن‌هایی که تبلیغات را در بالای صفحه یا قبل از باز شدن صفحه قرار می‌دهند. پاپ‌آپ‌ها نیز یکی از تخلفات جدی هستند، بنابراین به موارد موجود در صفحه خود دقت کنید.


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *