چطور سایت را ایمن تر کنیم؟

به لطف جادوی هک وب‌سایت و سرقت اطلاعات شخصی در سال‌های اخیر، اکثر کاربران اینترنت می‌دانند که اطلاعات حساس آن‌ها هر بار که در وب گردی می‌کنند در خطر است. با این حال، اگرچه داده های شخصی بازدیدکنندگان و مشتریان در خطر است اما باز هم بسیاری از کسب و کارها هنوز امنیت وب سایت را در اولویت قرار نمی دهند.

چرا باید سایت را ایمن کنیم؟

در سال 2017، آخرین به‌روزرسانی Google Chrome (نسخه 62) شروع به علامت گذاری وب‌سایت‌ها و صفحات وب حاوی فرم‌هایی کرد که ویژگی امنیتی اولیه به نام SSL را نداشتند. SSL که مخفف “Secure Sockets Layer” است، یک فناوری استاندارد است که تضمین می کند تمام داده های منتقل شده بین سرورها و مرورگرها، از جمله رمز عبور، اطلاعات کارت اعتباری و سایر داده های شخصی، خصوصی باقی می مانند و در برابر هکرها محافظت می شوند.

در Chrome، سایت‌های بدون SSL با اخطار قرمز “ایمن نیست” در داخل نوار URL علامت‌گذاری می‌شوند.

Google در سال 2017 این کار را برای صفحاتی که اطلاعات حساسی مانند کارت‌های اعتباری درخواست می‌کردند، آغاز کرد. بروزرسانی‌ای که منتشر شد، اخطار را به همه وب‌سایت‌هایی که دارای فرم هستند، تعمیم می‌دهد، حتی اگر فقط یک فیلد باشد که چیزی مانند آدرس ایمیل درخواست می‌کند.

بیش از 8 نفر از هر 10 کاربر Chrome گفته اند که اگر وب سایت تجاری شما با SSL ایمن نباشد، سایت شما را ترک خواهند کرد. علاوه بر این، گوگل به طور عمومی اعلام کرده است که SSL اکنون یک سیگنال رتبه بندی در الگوریتم جستجوی گوگل است. این بدان معنی است که یک وب سایت با SSL فعال ممکن است بالاتر از وب سایت دیگر بدون SSL باشد.

دقیقاً به همین دلیل است که هر کسی که یک وب‌سایت را دارد یا اداره می‌کند باید علاوه بر چندین اقدام امنیتی دیگر، اقداماتی را برای ایمن کردن وب‌سایت خود با گواهی SSL انجام دهد. کسب‌وکارهایی که به حفاظت از اطلاعات بازدیدکنندگان خود اهمیتی نمی‌دهند، ممکن است با مشکلات مهمی مواجه شوند، توجه ناخواسته را به خود جلب کنند و اعتماد مشتری را از بین ببرند.

با به‌روزرسانی Google Chrome، این بازدیدکنندگان یک هشدار را مستقیماً در مرورگر خود مشاهده می‌کنند – حتی قبل از اینکه اطلاعاتی را وارد کنند. این بدان معناست که کسب‌وکارها با احتمال از دست دادن اعتماد بازدیدکنندگان وب‌سایت مواجه می‌شوند، خواه واقعاً یک حادثه امنیت سایبری رخ داده باشد یا نه.

اگر برای ایمن تر کردن وب سایت خود آماده هستید، اولین قدم این است که ببینید آیا وب سایت شما گواهی SSL دارد یا خیر.

راه های تشخیص ssl

راههای مختلفی برای تشخیص اینکه آیا وب سایت شما (یا یک وب سایت) SSL دارد وجود دارد.

اگر از Google Chrome استفاده نمی‌کنید، فقط آدرس وب‌سایت را در نوار URL وارد کنید تا URL را ببینید. آیا \”https://\” \”s\” یا \”http://\” بدون \”s\” محصور شده است؟ وب‌سایت‌هایی که SSL دارند یک «h» اضافی دارند. همچنین می‌توانید یک URL از HubSpot در این جستجوگر SSL وارد کنید و به شما می‌گوید که آیا بدون بازدید از سایت، ایمن است یا خیر.

اگر از مرورگر کروم استفاده می‌کنید!

به لطف به روز رسانی های اخیر، به راحتی می توان دید که آیا یک وب سایت با گواهی SSL ایمن شده است یا خیر. پس از وارد کردن URL در نوار URL، در کنار وب‌سایت‌هایی که SSL تأیید نشده‌اند، یک اخطار قرمز رنگ «ایمن نیست» خواهید دید:

برای وب‌سایت‌هایی که گواهی SSL دارند، «Secure» را به رنگ سبز در کنار نماد قفل خواهید دید. برای اطلاعات بیشتر در مورد وب‌سایت‌ها و شرکت‌هایی که گواهی‌های SSL ارائه می‌کنند، می‌توانید روی قفل کلیک کنید. حال بررسی کنید که آیا وب سایت کسب و کار شما با استفاده از یکی از روش های بالا ایمن است یا خیر.

سایتی که دارای ssl است

بازدیدکنندگان سایت شما از مرور و وارد کردن اطلاعات حساس در وب سایت شما لذت می برند. با این حال، کار شما تمام نشده است – هنوز کارهای بیشتری می توانید انجام دهید تا وب سایت خود را ایمن تر کنید.

چگونه سایت را ایمن کنم؟

ایمن سازی سایت ها با SSL

اولین گام این است که تعیین کنید به چه نوع گواهینامه نیاز دارید – و چه تعداد. اگر محتوایی را در چندین پلتفرم میزبانی می‌کنید، مانند دامنه‌ها یا زیر دامنه‌های مختلف، ممکن است به گواهی‌های SSL متفاوتی نیاز داشته باشید.

  •  گواهینامه SSL برای شما از هیچ (Let\’s Encrypt گواهینامه های SSL رایگان ارائه می دهد) تا چند صد هزار تومان در ماه هزینه دارد. به طور معمول حدود 300 هزار در ماه برای هر دامنه است. برخی از ارائه دهندگان CMS (مانند HubSpot) SSL دارند، بنابراین قبل از حرکت با آنها مشورت کنید.
  • اگر از قبل SSL دارید، کارهای مهم دیگری وجود دارد که می توانید انجام دهید تا وب سایت خود را به میزان قابل توجهی ایمن کنید.
  • هر افزونه یا برنامه‌ای را که در سایت خود استفاده می‌کنید به‌روزرسانی کنید.
  • هکرها به دنبال آسیب‌پذیری‌های امنیتی در نسخه‌های قدیمی‌تر افزونه‌ها می‌گردند، بنابراین بهتر است به‌روزرسانی‌های خودکار را روشن کنید تا به یک هدف آسان تبدیل نشوید.

از مدیر رمز عبور استفاده کنید.

یک راه ساده برای محافظت در برابر حملات سایبری استفاده از یک مدیر رمز عبور – یا حداقل یک رمز عبور قوی است. رمزهای عبور ایمن از حروف بزرگ و کوچک، کاراکترهای خاص و اعداد تشکیل شده است. هک شدن یک تجربه ناامید کننده برای کاربران و مشاغل است. امیدوارم این مقاله به شما انگیزه دهد که امنیت وب سایت خود را دوچندان کنید. با SSL و سایر اقدامات امنیتی ذکر شده در این پست، به محافظت از بازدیدکنندگان و کسب و کار خود کمک می‌کنید و باعث می‌شوید که بازدیدکنندگان از مرور و وارد کردن اطلاعات در سایت خود احساس امنیت کنند.

از cdn شبکه محتوا استفاده کنید

یکی از ترفندهایی که هکرها برای از بین بردن وب سایت ها استفاده می کنند از طریق حملات DDoS است. حمله DDoS زمانی اتفاق می‌افتد که یک هکر سرور شما را با ترافیک غرق می‌کند تا زمانی که کاملاً پاسخگو نباشد، در این مرحله هکر می‌تواند به داده‌های حساس ذخیره شده در CMS شما دسترسی پیدا کند. یک CDN جهش‌ها را در ترافیک تشخیص می‌دهد و مقیاس‌هایی را برای مدیریت آن‌ها تعیین می‌کند و از حملات DDoS از حذف سایت شما جلوگیری می‌کند.

مطمئن شوید که مراکز داده در چندین مکان در CDN خود دارید. به این ترتیب، اگر مشکلی در سرور پیش بیاید، وب‌سایت شما به طور ناگهانی خراب نمی‌شود و در مقابل حمله آسیب‌پذیر می‌شود.


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *