هدف یک عنوان، جذب مخاطب و تبدیل آن به مشتری است. بدون یک تایتل جذاب، تلاش شما برای نوشتن یک محتوای خوب هم بی ثمر خواهد بود. بهترین راه برای جلب توجه و تعامل با مخاطب، استفاده از یک عنوان قوی و متقاعد کننده است.
بنابراین، اگر به دنبال اصول نوشتن عنوان جذاب برای مقاله هستید، من چند نکته و ترفند برای جلب نظر مخاطب ارائه کردم که پیشنهاد می کنم تا انتها همراه باشید.
اصول نوشتن عنوان جذاب برای مقاله
استفاده از عناوین کوتاه
در حال حاضر، طول استانداردی برای یک عنوان وجود ندارد. با این حال، توصیه میشود آن را کوتاه و مختصر در 70 کاراکتر بنویسید. دلیل اصلی این است که، عناوین بالای 70 کاراکتر به صورت کامل نمایش داده نمی شوند و در نتایج موتورهای جستجو از کارکتر 71 به بعد به حالت 3 نقطه دیده می شوند و این برای موتورهای جستجو اصلا جالب نیست.
انتخاب یک عنوان کوتاه برای به اشتراک گذاری در رسانههای اجتماعی بسیار موثر است. با تحقیق در مورد عناوین که بیشترین موفقیت و CTR را دارند، متوجه می شوید که این عناوین بسیار کوتاه و مختصر بوده اند. همچنین، باید توجه داشت که عناوین طولانی در همه پلتفرمها موفقیت زیادی نداشته اند؛ به عنوان مثال، عناوین کوتاهتر برای توییتر و عناوین کمی بلندتر برای فیسبوک مناسبتر هستند.
چند نمونه از این عناوین در زیر آورده شده است.
- 6 نکته برای صفحه اصلی
- روستای کندر کرج
- بهترین روش سئو
استفاده از لحن دوستانه
وقتی در مورد نوشتن صحبت می کنیم، لحن نوشتن بسیار مهم است! انتخاب یک لحن جذاب برای عناوین سایت، محتوای شما را به خوبی نشان میدهد. این بهترین راه برای تعامل با کاربران است. اگر کلماتی را انتخاب کنید که از نظر مفهوم کلی، غیر الهام بخش یا نامرتبط باشند، قطعا بازدیدکنندگان سایت به شدت کاهش می یابد.
روش دیگری که باید امتحان کنید استفاده از لحنی است که مخاطب را به سمت محتوای شما سوق می دهد. یک استراتژی عالی که باعث افزایش بازدید محتوا می شود. در اصطلاح بازاریابی به عنوان تحریک برای خرید نامیده می شود. برای اینکاربه مانند ایجاد یک فراخوان عمل کنید و بهتر استاز کلماتی استفاده کنید که مستقیما مخاطب را هدف قرار می دهد. بهتر است از کلماتی مانند سعی کنید، کلیک کنید استفاده کنید حتی گاها در بعضی سایت ها با موضوع سرگرمی از کلمه تو هم استفاده می شود که این هم یک روش جلب توجه کاربر است.
استفاده از کلمات کلیدی در عنوان
اگر تجربهای در زمینه بازاریابی آنلاین داشته باشید، احتمالاً درباره اهمیت کلمات کلیدی برای افزایش دیده شدن و جذب مخاطب را شنیدهاید. یکی از نکات اصلی در ایجاد محتوا این است که آن را برای مخاطبان جذاب کنید. بنابراین، هر مقاله یا پست جدید باید به سمت هدف خاصی اشاره کند. در اینجا نقش کلمات کلیدی مشخص میشود، زیرا هر عنوانی که مینویسید باید به یک کلمه کلیدی خاص را هدف قرار دهد.
کلمات کلیدی باید با دقت انتخاب شوند، زیرا شما به دنبال کلماتی هستید که جستجوی زیادی دارند. استفاده از کلمات کلیدی با نرخ جستجوی بالا به بهبود و بهینه سازی محتوای شما کمک می کند و باعث افزایش ترافیک وب سایت شما می شود. با این حال، باید به این نکته توجه کنید که کلمات کلیدی پرجستجو در رقابت شدیدی با سایر محتواها قرار دارند. بنابراین، محتوای شما باید بسیار قوی باشد تا بتواند رتبه بالایی در نتایج جستجو کسب کند.
سوال بپرسید
اگر به نحوه تعامل مردم با موتورهای جستجو فکر میکنید، چرا نوشتن عنوان خود را به صورت سوال انجام ندهید؟
بسیاری از کاربران با یک سوال به گوگل و سایر موتورهای جستجو مراجعه می کنند. بنابراین، نوشتن عنوان خود در قالب یک سؤال میتواند برای خوانندگان شما مفید باشد و دقیقا همان چیزی باشد که آن ها به دنبالشان هستند. غریزه اکثر خوانندگان برای یافتن پاسخ تنها با کلیک کردن بر روی مقاله شما و در واقع مطالعه مطالب برآورده می شود .
این روش احساسات کاربر را بر می انگیزد و در نتیجه باعث افزایش نرخ کلیک (CTR) میشود. به طور مجدد، مطمئن شوید که در مورد نحوه پرسیدن سؤالات استراتژیک عمل کرده باشید و آنها را به گونهای نپرسید که گمراه کننده به نظر برسد، زیرا این کار باعث میشود مخاطبان شما را مورد سؤال قرار دهند.
در اینجا به چند نمونه اشاره کردم:
- ماشین تسلا چطور کار می کند؟
- سئو چیست؟
- هر هفته چند پست منتشر کنیم؟
استفاده از اعداد در عنوان
استفاده از عدد در عنوان متن، تمرکز خوانندگان را بر روی آن موضوع بیشتر می کند و حس کنجکاوی آنان را فعال می کند. این روش به دلیل سادگی و کوتاه بودن برای مغز، بسیار موثر است. با امتحان این روش، میتوانید ببینید چه اتفاقی میافتد! ما مطمئنیم که شما ناامید نخواهید شد.
در اینجا چند نمونه هستند:
- 5 نکته برای رسیدن به رتبه 1 گوگل
- 10 ابزار هوش مصنوعی
- 3 روش برای خرید ارز دیجیتال
اظهار نظر کنید
جذابترین راه برای جلب توجه مخاطب، استفاده از جملات جسورانه است، اما باید از بیان اظهارات مشکوک خودداری کرد. با یک عنوان جذاب و غافلگیرکننده، مخاطبان به طور دائم به دنبال محتوای شما خواهند بود. تیتر شما باید خوانندگان را ترغیب به دانستن بیشتر کند.
یکی دیگر از روش های جلب توجه مخاطب ایجاد یک عنوان چالش برانگیز است. در این روش باید وعده ای بدهید که مخاطب شما قادر به انجام آن نیست یا بسیار برایش دشوار است بنابراین نباید بیش از جذاب باشد و یا مخاطب را از موضوع مورد نظر دور کرد.
اگر محتوای شما نتواند با آنچه که در عنوان وعده داده شده است پاسخ دهد، مخاطب اعتمادش را نسبت به محتوای شما از دست خواهد داد. به چند نمونه از این عناوین دقت کنید:
- بالا آوردن وب سایت در نتایج گوگل در 1 ماه
- پخت قرمه سبزی در ده دقیقه