چرا در مورد استراتژی های سئو برند صحبت می کنیم؟ منظورم این است به طور معمول، سئو کارها همیشه به دنبال کلمات کلیدی عمومی بوده اند و این استراتژی بدی نیست. با این حال، اگر همه ما در یک فضای شلوغ با هم رقابت کنیم، دیدن چشم انداز بسیار دشوار می شود. ما شاهد تکامل SERP ها بوده ایم. از سال 2023 یک بروزرسانی الگوریتم بزرگ وجود داشته است و به نظر می رسد گوگل و همه موتورهای جستجو دائماً به دنبال پست های هدف هستند. و به جای اینکه دنبال آنها بدوید، چرا مشتریان خود را مجبور نکنید مستقیماً به سراغ شما بیایند؟ حالا نمی گویم سراغ فضاهای عمومی نروید. لطفا انجام دهید، اما ما باید مخاطبان خود را متنوع تر کنیم. اگر الگوریتم به روز شود، در صورت تغییر، چیزی برای بازگشت به آن داریم.
چرا به استراتژی سئوی برند نیاز دارید؟
هنگامی که این دادهها بهروزرسانی میشوند، به این معنی است که دیدن دادهها با شخصیسازی سختتر و سختتر میشود و SERP احتمالاً فقط مارکهای برتر را شامل میشود. بنابراین ما می خواهیم مطمئن شویم که مردم ما را پیدا می کنند و مستقیماً به محتوای ما می آیند. دیگری افزایش رقابت است. آیا تا به حال جستجو کرده اید؟ یعنی من مثل شعرهای امید به دنبال امید گشتم و بیش از چهار و نیم میلیون نتیجه گرفتم. و تمام عناوین صفحات بسیار بسیار شبیه هستند. و تصمیم گیری برای من واقعاً سخت بود که کدام یک را می خواهم. و بنابراین در نهایت من فقط به دنبال یک برند رفتم، مارک روزنامه ای که می شناختم. و این هویت برند به من کمک کرد تا آنچه را که میخواستم ببینم شناسایی کنم. و به همین دلیل است که ما در مورد سئوی برند صحبت می کنیم، زیرا می خواهیم مطمئن شویم که نام تجاری شما در SERP برجسته است و مردم می توانند شما را معرفی کنند.
نکاتی در مورد نحوه ایجاد استراتژی سئو برند
یک موجودیت شوید
ابتدا، مطمئن شوید که نام تجاری شما یک نهاد شناخته شده است. نام تجاری خود را گوگل کنید. چگونه به گوگل بگوییم که نام تجاری، محصولی که می فروشیم و چه کسی را هدف قرار می دهیم؟ اولین کاری که باید انجام دهید این است که مطمئن شوید از یک قرارداد نامگذاری ثابت استفاده می کنید. به تمام دارایی های برند، رسانه های اجتماعی، پلتفرم های خود اطمینان داشته باشید. چند بار دیدهایم که وبسایتها مهاجرت میکنند یا نام خود را تغییر میدهند، و حتی اگر به جای اینکه بخواهند پلتفرمهای رسانههای اجتماعی خود را تغییر دهند، آن یکی را رها میکنند یا آن را تعطیل میکنند و یک پلتفرم جدید یا یک موجودیت جدید ایجاد میکنند؟ کاری که باید انجام دهید این است که در هر کاری که انجام می دهید ثابت قدم باشید، هر دارایی قدیمی را که می خواهید در اختیار بگیرید و آنها را در مسیر درست هدایت کنید. آیا صفحه ویکی پدیا دارید؟
میدانم یافتن این موارد بسیار سخت است، اما اینجاست که Google حداقل 70٪ از محتوای خود را برای پانلهای دانش دریافت میکند، بنابراین حتما مطمئن شوید که یکی را دارید.
روابط بین نهادها برقرار کنید
کار بعدی ایجاد روابط بین همه این هویت ها است. حالا، وقتی مثلاً لباسها را جستجو میکنید، چه چیزی باعث میشود Google توصیه کند من لباسهای Zara را جستجو کنم، چه چیزی باعث میشود Google Forever 21 یا d&g را توصیه کند؟ چه چیزی باعث می شود گوگل بفهمد که همه این برندها نمایه مشابهی دارند؟ بنابراین کاری که می خواهید انجام دهید این است که آن پیوندها را ایجاد کنید. ابزاری به نام TextRazor وجود دارد که میتوانید برخی از محتوای خود را بردارید، آن را در آن قرار دهید و Google برخی از پیوندها و ارتباطهایی را که با آن محتوا ایجاد میکند به شما نشان میدهد.
بنابراین کاری که باید انجام دهید این است که به این فکر کنید که در کجا پیوند ایجاد می کنید، از کجا استناد دریافت می کنید، و مطمئن شوید که مارک های مشابه را با رقابتی که می خواهید هدف قرار می دهید.
از نشانه گذاری طرحواره استفاده کنید
کار دیگری که باید انجام دهید این است که علامت گذاری کنید. اکنون، گوگل می تواند تمام دنیای وب را زیرورو کند، آنها می توانند محتوا را درک کنند، اما آنچه می خواهید مطمئن شوید این است که محتوای خود را فوق العاده واضح می سازید. شما میخواهید مطمئن شوید که برنامههای سازمان، محصولت و یا هر کاری که انجام میدهید را برچسبگذاری میکنید، این کار باعث میشود موتورهای جستجو راحتتر بفهمند محتوای شما چیست.
با مخاطبان محلی خود درگیر شوید
اگر محتوای شما محلی است، مطمئن شوید که با مخاطبان محلی خود درگیر هستید. اکنون، فقط این نیست که نمایه GMB خود را شروع کنید و احساس کنید “کارتان تمام شده.” این در مورد ایجاد یک استراتژی تعامل است.
بنابراین، با پاسخ دادن به نظرات، ایجاد استراتژی جمعآوری نظرات، اطمینان از اینکه با مخاطبان خود آنقدر درگیر هستید که میخواهند پستی درباره شما داشته باشند، میخواهند عکس بگیرند و با موتورهای جستجو به اشتراک بگذارند. زیرا در این مرحله، موتورهای جستجو برای آنچه که مشتریان شما در مورد شما می گویند، ارزش بیشتری قائل هستند تا آنچه شما در مورد خودتان می گویید. بنابراین باید مطمئن شوید که از همه ویژگیها، ویژگیهای پست، ویژگیهای تبلیغاتی استفاده میکنید و همه چیز را بهروز نگه میدارید.
بر SERP برند خود تسلط داشته باشید
من فقط یک جستجو انجام دادم. به طور سنتی، همه فکر می کنند که اگر نام تجاری شما در آن جستجو باشد، هنگامی که شخصی جستجو می کند، برای کلمه کلیدی رتبه اول را کسب خواهید کرد. اما این نادرست است زیرا بیشتر و بیشتر برندها نام تجاری خود را نادیده می گیرند و کلمات کلیدی عمومی را جستجو می کنند. بنابراین، من در مورد نحوه رزرو پرواز در Expedia جستجو کردم. و شگفتی، شگفتی، Expedia، با وجود اینکه یک برند بزرگ است، در رتبه اول قرار نداشت.
اکنون سایتی که رتبه اول را کسب کرده است TechBoomer نام دارد. آنها یک مقاله کامل راهنمای گام به گام، تصاویری از وب سایت Expedia در مورد نحوه رزرو پرواز داشتند. آنها همچنین یک ویدیو برای همراهی با آن داشتند و آن هم در موقعیت های یک و دو بود. حالا به وب سایت Expedia رفتم و سعی کردم این مطالب را پیدا کنم. من آن را متوجه نشدم و بدتر از آن، Expedia روی آن کلمه کلیدی پیشنهاد می دهد. بنابراین، زمانی که بتوانند آن را با محتوا هدف قرار دهند و از محتوا استفاده کنند، برای ترافیک برند خود هزینه می پردازند.
برنامه ای برای حفظ موقعیت مثبت برند ایجاد کنید
باز هم، زمانی که شما بخشی از یک جستجوی محلی هستید، درباره نظرات صحبت کردیم. شما می خواهید مطمئن شوید که همین کار را انجام می دهید، حتی اگر در یک مکان محلی نباشید. مردم کجا با محتوای شما درگیر هستند؟ چگونه مردم درباره برند شما، محصولات شما چت می کنند، چه کاری را به خوبی انجام می دهید؟ شما میخواهید مطمئن شوید که در آنجا هستید، همه آن بازخوردها را دریافت میکنید، و آنها را با محتوایی هدف قرار میدهید که درک محصول شما را برای آنها آسان میکند.
میخواهید مطمئن شوید که اگر از Trustpilot یا ابزار بررسی دیگری استفاده میکنید، فعالانه به دنبال جمعآوری نظرات و پاسخگویی در اسرع وقت هستید.
یک استراتژی محتوای برتر بسازید
شما باید استراتژی محتوای بی نظیری را ایجاد کنید. در حال حاضر بسیاری از سئوکاران از این امر دوری میکنند. اما اگر واقعاً به دنبال آن هستید و با کانالهای مناسب کار میکنید، این فقط یک استراتژی سئو نیست. شما باید از نزدیک با برند، رسانه های اجتماعی و تیم های محصول کار کنید تا آن را زنده کنید. و نکته کلیدی ایجاد هویت آنلاین برای برند شما است.
اکنون، شما می خواهید برند خود را ارائه دهید، می خواهید برند خود را به گونه ای قرار دهید که هویتی متمایز و منحصر به فرد داشته باشد. به عنوان مثال، چه چیزی باعث می شود کسی اپل داشته باشد؟ چه چیزی یک فرد را اندرویدی می کند؟ و آن دو کاربر، \”خب، من هرگز نمیتوانم از محصول دیگری استفاده کنم\” و این همان کاری است که شما میخواهید انجام دهید. با استراتژی محتوای ممتاز خود، مشخص کنید که برند شما برای چه کسی است و چه کسی را هدف قرار می دهید. چیزی به نام تئوری هویت اجتماعی وجود دارد که شما را بیان می کند اگر بتوانید این کار را برای برند خود انجام دهید، مردم در ارتباط با یک برند، احساس اطمینان بیشتری می کنند زیرا حس می کنند برند آنها را درک می کند. و آنها بازاریاب شما شدند. آنها برند شما را به افراد دیگر توصیه می کنند. آنها از برند شما در جهان دفاع می کنند. و این همان کاری است که می خواهید با استراتژی سئوی برند خود انجام دهید.
اکنون این یادداشت را پایان می دهم. اگر همان کلمات کلیدی را هدف قرار دهیم، در فضای بسیار بسیار شلوغی با هم رقابت می کنیم. هویت برند آنلاین شما چراغ راه شماست. بنابراین اجازه دهید آنها به شما مراجعه کنند.