آموزش سئو

پیج اتوریتی Page Authority چیست؟

داشتن وب سایت یکی از بهترین راه ها برای کشف دنیای بازاریابی آنلاین است. شبکه های اجتماعی، محتوای بهینه سازی شده برای موتورهای جستجو و سایر استراتژی های سئو، همگی در موفقیت وب سایت شما نقش دارند. برای رسیدن به موفقیت، ضروری است که استراتژی‌ها و روش‌های صحیح را یاد گرفته و تمرکز خود را بر روی موارد مفید قرار دهید. برای درک عملکرد وب‌سایت خود، پیج اتوریتی یا اعتبار صفحه را در نظر بگیرید. اگر با این مفهوم آشنا نیستید و به دنبال راهی برای بهبود Page Authority هستید پیشنهاد می کنم تا انتهای این مقاله باما همراه باشید.

پیج اتوریتی Page Authority چیست؟

پیج اتوریتی یا (Page Authority) یکی از معیارهای ارزیابی رتبه‌بندی صفحات مختلف سایت‌ها است. این معیار توسط یک الگوریتم رتبه‌بندی ماشینی شناسایی می‌شود و بر اساس عواملی مانند تعداد صفحاتی که به این صفحه لینک داده‌اند، تعیین می‌شود.

بهترین راه اندازه گیری پیج اتوریتی چیست؟

ابزارهای مختلفی در این باره معرفی شده که هر کدام الگوریتم مربوط به خود را دارند. اما حتما ابزارهای تست شده ای وجود دارند که کاربران بیشتر از آن ها استفاده می کنند و اندازه گیری آن ها می تواند دقیق تر باشد. معروف ترین ابزار moz است که در این زمینه نسبت به بقیه کاربرد بیشتری دارد. بهتر است از افزونه کروم moz استفاده کنید. بعد از نصب این افزونه به سشایت ماز بروید و ثبت نام کنید سپس می توانید از این ابزار استفاده کنید.

نکات مهم پیج اتوریتی

برای درک روند آنلاین بودن وبسایت نیاز است که روشی برای مشاهده عملکرد هر صفحه داشته باشید. در اینجا، پیج اتوریتی وارد عمل می‌شود. ردیابی صفحات سایت می‌تواند بینشی درباره استراتژی‌های بازاریابی ورودی ارائه دهد. اگر متوجه شدید که برخی از صفحات وبسایت شما عملکرد خوبی ندارند، یکی از این مشکلات می تواند قدرت یک صفحه باشد که در رتبه بندی موتورهای جستجو تاثیرگذار است. شما باید صفحات حاضر را با صفحات دیگری که توانسته‌اند رتبه بالا را حفظ کنند، مقایسه کنید. این کار به شما اطلاعاتی درباره آنچه باید تغییر کند و آنچه می‌توانید برای حفظ رتبه بهتر در آینده انجام دهید، می‌دهد.

Page Authority چطور کار می کند؟

به طور خلاصه، Page Authority برای پیش بینی رتبه بندی یک صفحه خاص در نتایج موتورهای جستجو (SERP) استفاده می شود. این معیار از یک الگوریتم استفاده می کند که با هزاران رتبه بندی SERP همخوانی دارد و امتیازات صفحه سایت را بر اساس این محاسبات تولید می کند. صفحات بر اساس امتیازات خود به ترتیب رتبه بندی می شوند، به طوری که صفحات با امتیاز بالاتر رتبه بهتری دارند. باید توجه داشت که این معیار باید به عنوان یک معیار مقایسه ای در نظر گرفته شود و نباید صفحات وب را بر اساس خوب یا بد ارزیابی کرد. این رتبه بندی هرگز 100٪ دقیق نخواهد بود، اما می تواند به شما بینشی جدی در مورد صفحات سایت ارائه دهد.

تفاوت بین پیج اتوریتی و دامین اتوریتی

شاید اصطلاح Page Authority را شنیده باشید اما آن را با Domain Authority اشتباه نگیرید. Domain Authority به عملکرد یک دامنه یا زیردامنه اشاره دارد، در حالی که Page Authority تمرکز خود را بر روی عملکرد یک صفحه مشخص می‌کند. با این حال، هر دوی این محاسبات از یک روش استفاده می‌کنند، بنابراین می‌توانید آنها را با شرایط مشابه در نظر بگیرید.

راه های بهبود پیج اتوریتی

اگر شما یک نویسنده هستید، باید در مورد اهمیت محتوای خوب آگاه باشید. ایجاد محتوای تازه، آگاهانه و با کیفیت، راهکاری ضروری برای داشتن یک رتبه بندی خوب در صفحه اصلی است. هرچه محتوای شما بیشتر خوانده شود، به اشتراک گذاشته شود، نظر داده شود و توسط خوانندگان لایک شود، اعتبار صفحه شما بهبود خواهد یافت. ما می دانیم که محتوای ضعیف در دنیای آنلاین عملکرد خوبی نخواهد داشت، بنابراین اگر محتوای شما جذاب، قابل فهم، مرتبط و آموزنده باشد، احتمالا صفحه شما رتبه بسیار خوبی پیدا خواهد کرد.

در اینجا به مهمترین نکاتی که می تواند این رتبه بندی را بهبود ببخشد اشاره می کنم:

تصاویر

تصاویر تاثیر قابل توجهی بر اعتبار صفحه شما دارند. زیرا به کاربران کمک می کند تا محتوای شما را بهتر درک کنند. درج تصویر در محتوا هم برای کاربر و هم برای گوگل جذاب است که معمولا محتوای شما را برجسته تر می کند. یک تصویر مرتبط، لایه دیگری از تعامل بالقوه مشتری را فراهم می کند.

لینک های خارجی

در ابتدا، داشتن یک وب سایت به شما امکان می‌دهد تا برند خود را در معرض گروه گسترده‌ای از افراد و مخاطبان قرار دهید. همچنین، لینک‌های خارجی می‌توانند به افزایش ترافیک وب سایت شما کمک کنند. هرچه کیفیت و محتوای وب سایت شما بالاتر باشد و به صفحات دیگری پیوند داده شود، ترافیک بهتری به دست خواهید آورد. همچنین، دریافت لینک‌ها از وب سایت‌های قوی به شما اعتبار جدی می‌بخشد. استفاده از شبکه های اجتماعی برای تبلیغ محتوای خود می‌تواند به جذب لینک‌های خارجی کمک کند. همچنین، نوشتن وبلاگ مهمان یک راه عالی برای تبلیغات متقابل است.

تولید مقالات یونیک 

محتوای یونیک یکی از بهترین را ها برای بهبود پیج اتوریتی است. زیرا یکی از راه های افزایش ترافیک سایت است. افزایش ترافیک در وب سایت باعث بهبود در رتبه بندی Page Authority خواهد شد. اگر نمرات خاصی را پایین می‌بینید، حتماً از این استراتژی‌ها استفاده کنید تا آن رتبه را بهبود بخشید!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا