تفاوت سئو داخلی و سئو خارجی

احتمالا تاکنون با این اصطلاح آشنا شده‌اید. سئو برای هر کسب و کار ضروری است، زیرا یکی از عوامل مهم برای افزایش دید است. دو نوع مختلف سئو وجود دارد، سئو داخلی و سئو خارجی که دو جزء جداگانه از فرآیند بهینه‌سازی موتور جستجو هستند.

برای افزایش دید و ارتقای سایت باید دنیای سئو داخلی و خارجی را کشف کنید. اما تفاوت سئو داخلی و سئو خارجی، درک دو نسخه سئو است.

تفاوت سئو داخلی و سئو خارجی چیست؟

تفاوت سئو داخلی و سئو خارجی در کار کردن آنهاست. در سئو داخلی شما مستقیما بر روی سایت کار می کنید که شامل محتوا، کلمات کلیدی و توضیحات متا و … است. اما در سئو خارجی شما کاملا بر عوامل بیرونی سایت مثل ساخت بک لینک کار می کنید که تفاوت سئو خارجی و سئو داخلی در این موارد می باشد.

 

سئوی داخلی فرآیندی است که باعث می‌شود سایت شما در موتورهای جستجو قابل دسترس و قابل مشاهده باشد. در اکثر موارد، این شامل بهینه‌سازی عناصر وب سایت شما است تا موتورهای جستجو بتوانند به راحتی آن را خوانده و محتوا و ساختار سایت شما را شناسایی کنند یا ذخیره کنند.

موقعیت بالای شما در نتایج جستجوی گوگل به طور مستقیم به دو عامل وابسته است. عامل اول اطلاعاتی است که موتورهای جستجو از سایت شما جمع آوری می کنند و عامل دوم به ارتباط محتوای شما است. با رفع مشکلات مربوط به سئو داخلی صفحه خود و در نظر گرفتن آن در تمام پست ها قادر خواهید بود محتوای خود را بهینه کنید تا به راحتی توسط موتورهای جستجو قابل درک و تشخیص باشد.

نکات مهم سئو داخلی

سئوی داخلی نسبتاً ساده است و برای فهمیدن نیازی نیست یک نابغه باشید. در عین حال حال نکات مهم سئو داخلی در ادامه مقاله ارائه شده است

تولید محتوای با کیفیت

اگرچه تمامی این نکات به کیفیت محتوای شما مرتبط هستند، اما سئوی داخلی با کیفیت محتوا ارتباط مستقیمی دارد. بسیار مهم است که محتوا عالی و یونیک باشد و به کاربران خود محتوایی با کیفیت، جذاب و آموزنده ارائه دهید. اگر با محتوای خوب شروع نکنید، سئوداخلی و سئوی خارجی هیچ اهمیتی نخواهند داشت.

استفاده بیش از حد کلمات کلیدی

بهتر است از استفاده بیش از حد از کلمات کلیدی خودداری کنید، اما حتماً بر روی یک یا دو مورد ضروری تمرکز کنید تا موتورهای جستجو بتوانند محتوای شما را درک کنند. همچنین، توصیه می‌شود عناوین و توضیحات جذاب و جالب باشند و به دنبال راه‌هایی برای تشویق بازدیدکنندگان به تعامل با وب سایت شما باشید.

توضیحات متا

اگر شما یک وبسایت برای کسب و کارتان دارید باید به عنوان و توضیحات متا صفحه توجه ویژه‌ای داشته باشید. اگر عناوین و توضیحات متا در وب سایت به خوبی بهینه نشده باشند، وبسایت شما ممکن است در نتایج جستجو نتیجه ای را در بر نخواهد داشت. بهینه‌سازی عناوین و توضیحات متا نیاز به تلاش زیادی ندارد. بهتر است کوتاه و مختصر نوشته و عنوان‌ها را زیر ۶۰ کاراکتر و توضیحات را کمتر از ۱۵۰ کاراکتر بنویسید.

استفاده از ALT تصویر

اگر از تصاویر برای پست ها استفاده می‌کنیدباید بدانید ALT تصویر اهمیت دارد و می تواند برای سایت شما بازدید های خوبی داشته باشد. این متون به موتورهای جستجو اطلاعات بیشتری درباره ارتباط تصویر با صفحه ارائه می‌دهد.

استفاده از لینک های داخلی

لینک داخلی راهی عالی برای افزایش ماندگاری کاربران است. لینک داخلی برای شما این امکان را فراهم می کند تا محتوای مرتبط را بین صفحات پیشنهاد دهید که به موتورهای جستجو کمک می کنند تا محتوای شما را بیشتر کشف کنند.

استفاده از تگ های H

اگر اطلاعی ندارید که تگ های h چه تاثیری دارند، باید بدانید که یکی از مهمترین عوامل برای بهبود دیده شدن مقاله شما هستند. تگ H1 بسیار حائز اهمیت است و یک صفحه تنها یک تگ H1 دارد. تگ H1 معمولاً عنوان مقاله است و باید شامل کلمه کلیدی اصلی شما باشد. تگ های H2 و H3 باید در تمام مقاله پراکنده شده باشند که می تواند شامل کلمات کلیدی یا کلمات مرتبط باشند. همچنین، تگ های H به موتورهای جستجو امکان مرتب سازی و رتبه بندی محتوای شما را می دهند.

سئوی خارجی چیست؟

سئو خارجی به اقداماتی اطلاق می‌شود که خارج از سایت انجام می‌شود که شامل تبلیغات نمی‌شود. ایجاد بک لینک های با کیفیت از سایت های دیگر و استفاده از شبکه های اجتماعی مهمترین راه های استفاده از سئو خارجی است.

اگر برای سئوی داخلی سایت وقت گذاشته اید باید به فکر سئو خارجی هم باشید. با این حال، سئوی خارجی به همان اندازه برای به دست آوردن دید و دستیابی به مشتریان جدید مهم و ضروری است.

نکات سئو خارجی

ساخت بک لینک از سایت های معتبر

الگوریتم‌هایی که تعیین می‌کنند یک وب‌سایت با چه رتبه‌ای در موتورهای جستجو قرار می‌گیرد، به طور مستقیم به بک لینک‌ها مربوط است. این تنها یکی از عواملی است که بر رتبه ‌سایت تأثیر می‌گذارد. این الگوریتم‌ها تحت تأثیر لینک‌هایی هستند که به یک وب‌سایت اشاره می‌کنند. اگر بک لینک‌ها از یک منبع قابل اعتماد باشند، صفحه  سایت در رتبه بالاتری قرار می‌گیرند.

ساخت لینک خارجی یک فرایند پیچیده است و باید به طور طبیعی اتفاق بیفتد تا تأثیر مثبتی بر سئو و در نتیجه دیده شدن شما داشته باشد. لینک سازی طبیعی به این صورت است که پیشنهاد گذاشتن لینک های شما را  بخاطر محتوای مفید و ارزشمند  در صفحه خود می گذارند. همانطور که در بخش سئو سایت گفته شد اگر محتوا کیفیت خوبی داشته باشد این اتفاق می افتد.

بازاریابی شبکه های اجتماعی

استفاده از شبکه های اجتماعی برای کسب و کار به یک روش معمول تبدیل شده است. نه تنها مقرون به صرفه است، بلکه یکی از سریع ترین راه ها برای تبلیغ محتوای آنلاین شماست. قوانین و عملکردهای خاصی در حوزه بازاریابی شبکه های اجتماعی وجود دارد که به بهتر دیده شدن محتوای شما کمک خواهد کرد.

استفاده از بلاگ ها

نوشتن یک پست وبلاگ برای سایت هایی در زمینه شما است هم می تواند تاثیرگذار باشد. این راه دیگری برای جلب اعتماد گوگل و تبلیغ کسب و کارتان است.

 


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *