5 ابزار رایگان گوگل برای ارتقای استراتژی سئو

جای زیادی برای ابزارهای پولی در سئو وجود دارد، moz نمونه بارز آن است، اما اگر به تازگی شروع به کار کرده‌اید یا بودجه لازم برای این ابزارها را ندارید، هنوز منابع زیادی در دسترس است.

در این بخش، پنج مورد از ابزارهای رایگان گوگل و مورد علاقه خود را پوشش خواهم داد، و اینکه چگونه آنها می توانند به شما در ارتقاء بازی سئو کمک کنند.

  1. Google Trends

Google Trends برای ردیابی «روندها» در مورد جستارهای جستجو استفاده می شود. این آن را به ابزاری عالی برای تحقیق کلمات کلیدی تبدیل می کند .

یافتن کلمات کلیدی جدید

وقتی به Google Trends می روید، نوار جستجویی را می بینید که در آن می توانید یک موضوع گسترده یا عبارت جستجوی خاص را وارد کنید. پس از وارد کردن درخواست خود، نمودار روند مورد علاقه در پرس و جو در طول زمان به شما نمایش داده می شود.

اگرچه این ممکن است مفید باشد، جواهرات واقعی در پایین صفحه هستند: موضوعات مرتبط و پریسش های مرتبط.

به طور پیش فرض، این کادرها هر دو روی “افزایش” تنظیم شده اند. این بدان معنی است که این مسائل و پرس و جوها در حال حاضر در حال بررسی هستند. اینها کلمات کلیدی هستند که ممکن است بخواهید به سرعت استفاده کنید زیرا می توانید اولین حرکت دهنده باشید و سریع رتبه بندی کنید.

تحقیق کلمات کلیدی پیشرفته

حتی در سطح پایه، Google Trends مفید است، اما همیشه می توانید آن را یک قدم جلوتر بردارید. در بالای Google Trends، منویی وجود دارد که به شما امکان می دهد منطقه، دوره زمانی، دسته بندی و پلتفرم های جستجو را مشخص کنید.

منطقه به شما امکان می دهد تعیین کنید که از کجا می خواهید داده های جستجو را از نظر جغرافیایی استخراج کنید. این می تواند به ویژه هنگام کار بر روی پروژه های SEO محلی مفید باشد.

دسته به شما امکان می‌دهد دسته‌ای را که در آن رقابت می‌کنید انتخاب کنید. این یک ویژگی خوب برای افرادی است که خدماتی را در یک صنعت خاص ارائه می‌دهند، یا درخواستی دارند که بسیار رایج است.

پلت فرم جستجو به شما امکان می دهد داده ها را در پلتفرم های خاصی مانند جستجوی YouTube، جستجوی تصویر، جستجوی خرید Google و جستجوی اخبار اصلاح کنید. اصلاح کننده های پلتفرم جستجو برای کسانی که برنامه سئو یکپارچه دارند عالی هستند.

  1. افزایش رده های خرده فروشی

اگرچه تقریباً غیرممکن است که پیش‌بینی کنید چیز بزرگ بعدی در تجارت الکترونیک چه خواهد بود، اما همچنان می‌توانید با Rising Retail Categorys در صدر بازی باقی بمانید .

این مجموعه داده های گوگل در مورد خرده فروشی است. دسته‌های محصولات پرطرفدار و جستجوهای اطراف آن‌ها و همچنین مکان‌هایی که دقیقاً در حال ترند هستند را خواهید یافت.

به‌عنوان یک سئوی تجارت الکترونیک، این می‌تواند به شما ایده خوبی درباره محصولاتی بدهد که بیشترین تأثیر را روی آن‌ها بگذارید.

به عنوان یک سئوی محلی سازمانی، می‌توانید از این داده‌ها برای تعیین اینکه در هر بازار روی کدام محصولات تمرکز کنید، استفاده کنید.

  1. داستان های تصویری

گوگل داستان‌های بصری را به‌عنوان «داستان‌های بصری کوچک برای بازاریاب‌های پرمشغله، که توسط موضوعات و داده‌های پرطرفدار از Google هدایت می‌شود» خلاصه می‌کند.

این داستان ها از روند خرید تعطیلات گرفته تا مطالعات موردی خاص صنعت و موارد دیگر را شامل می شود. این اسلایدها اسلایدهای تعاملی هستند که هر کدام دارای چند نکته یا اطلاعات هستند.

این نقاط داده فقط بر روی داده های جستجو تمرکز نمی کنند. واضح است که این یک مطالعه موردی کامل توسط گوگل بوده است. برخی از بینش های به اشتراک گذاشته شده به خواسته ها، تجربیات و برداشت های مخاطبان می پردازد.

از این اطلاعات می توان به راحتی برای تغییر سفر کاربر، از جمله مواردی که قبلا برای مشتری اهمیت داشت، استفاده کرد. همچنین می‌توان از آن برای پرداختن به نقاط دردناکی استفاده کرد که قبلاً کشف نشده‌اند، یا در سطح ابتدایی‌تر، به یک SEO ایده بدهد که روی چه کلمات کلیدی تمرکز کند.

  1. فروشگاه را رشد دهید

Grow My Store یک ابزار عالی برای کسانی است که محصولی را به صورت آنلاین یا حضوری می فروشند. Grow My Store سایت‌ها را برای شناسه‌های Google برای فروشگاه‌های آنلاین موفق آزمایش می‌کند.

این شناسه‌ها به پنج دسته تقسیم می‌شوند: اطلاعات محصول، جزئیات فروشگاه، شخصی‌سازی، خدمات مشتری و امنیت.

این ابزار به معنای واقعی کلمه به شما ایده Google را در مورد آنچه برای فروش محصولات یک وب سایت تجاری ضروری است، می دهد. برخی از مؤلفه‌های موجود عبارتند از بررسی محصول، نمایه‌های خریدار، چت زنده و HTTPS.

برای استفاده از Grow My Store، به سه سوال پاسخ می‌دهید: دامنه شما چیست، چه نوع تجارتی دارید و در چه صنعتی هستید؟ هنگامی که به سوالات پاسخ دادید، پیش نمایشی از گزارش خود را با امتیاز کلی خود و برخی از داده های مربوط به صنعت خود خواهید دید. برای دریافت گزارش کامل خود با توصیه‌ها، باید یک حساب کاربری ایجاد کنید. سپس گزارش به ایمیل شما ارسال می شود.

سپس یک حساب دریافت می‌کنید که در آن می‌توانید فهرستی از تغییراتی که باید انجام شوند ایجاد کنید (و پیگیری کنید) – طبق گفته Google.

به‌علاوه، داده‌ها و بینش‌های سفارشی‌شده را بر اساس صنعت خود دریافت خواهید کرد. برای یافتن این داده‌ها در فروشگاه من رشد کنید، از منو «دسترسی به مشتریان بیشتری» را انتخاب کنید. اگر کمی به پایین اسکرول کنید، بخشی با عنوان “درک روندهای صنعت” پیدا خواهید کرد. در اینجا می توانید صنعت و دسته بندی خاص خود را انتخاب کنید تا اطلاعات خاصی مانند جستجوهای برتر در آن صنعت، ماه های برتر برای آن صنعت و غیره را دریافت کنید.

  1. سایت من را تست کنید

یکی دیگر از ابزارهای عالی برای اندازه گیری سایت شما از دیدگاه گوگل، Test My Site است. مانند Grow My Store، Test My Site سه دسته بسیار خاص از ویژگی های سایت شما را آزمایش می کند. این ویژگی ها سرعت، شخصی سازی و تجربه است. برخلاف Grow My Store، Test My Site برای هر وب سایتی است، نه فقط سایت های تجاری مبتنی بر محصول.

اولین گزارشی که از Test My Site دریافت می‌کنید، گزارش کوچکی است که سرعت سایت تلفن همراه شما و هرگونه توصیه عیب‌یابی را نشان می‌دهد. همچنین ابزاری برای نشان دادن بازگشت سرمایه بالقوه افزایش سرعت سایت شما وجود دارد! در مورد خرید صحبت کنید

اگر اطلاعات بیشتری می خواهید، می توانید برای دریافت گزارش کامل ثبت نام کنید. گزارش کامل برای شما ایمیل می شود و توصیه ها و توضیحاتی را برای بازاریابان و توسعه دهندگان ارائه می دهد. گزارشی که دریافت کردم 16 صفحه بود که حاوی پیوندهایی به منابع دیگر و مطالعات موردی و همچنین نکات تاکتیکی در قالب یک چک لیست بود.

در نتیجه

در حالی که Google اغلب می‌تواند در مورد آنچه در وب‌سایت‌ها ارزش قائل است رمزآلود باشد، آنها منابع زیادی ایجاد کرده‌اند که می‌توانند به شما بینشی در مورد آنچه که آنها مهم می‌دانند ارائه دهند. استفاده از این ابزارها به راحتی می تواند شما را یک قدم جلوتر ببرد.

با این حال، این فقط در مورد ابزار نیست. در سال 2021، داده‌ها مهم‌تر از همیشه هستند و چه کسی بهتر از خود The Giant می‌توان داده‌ها را دریافت کرد؟

اکنون، پیش بروید و عالی باشید – با استفاده از چیزهای رایگان!


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *