بهترین روش های کاهش نرخ پرش

برای یک وب سایت نرخ پرش می تواند از اهمیت بالایی برخوردار باشد. از این جهت که با نرخ پرش بالا یک وب سایت ممکن است در نتایج گوگل به پایین ترین رتبه خود برسد و کاهش درآمد و کاهش بازدید برای صاحب سایت داشته باشد. روش های مختلفی برای کاهش نرخ پرش وجود دارد که با رعایت نکات، سایت به رتبه خوبی خواهد رسید پس لطفا تا انتهای مقاله بهترین روش های کاهش نرخ پرش همراه باشید.

روش های کاهش نرخ پرش 

استفاده از سرچ کنسول گوگل 

سرچ کنسول گوگل یکی از بهترین ابزارهای ارائه شده توسط گوگل است. این ابزار می تواند آینده یک وب سایت را پیش بینی کند. با اطلاعاتی که از سایت می گیرد به شما می گوید که چه مقاله ای برای وب سایت شما بهتر است و اخطارهای مهم یک وب سایت را که ممکن است ما ندانیم را آشکار می کند. یک ابزار همه چی تمام که برای مدیریت سایت عالی است.

دسته بندی مقالات

بازدید از یک وب سایت که در آن چندین موضوع مختلف بدون لینک مستقیم استفاده شده است، می تواند برای کاربران گیج کننده باشد. سایت شما به نظر نامرتب و بی سازمان می رسد و کاربران نمی توانند اطلاعات مرتبطی را که به دنبال آن هستند یا محتوای دیگری که ممکن است برایشان جالب باشد پیدا کنند.

مخاطبان شما از این حقیقت که مقالات شما به یک نوع خاص از محتوا هدف گذاری شده است لذت می برند و به سرعت متوجه می‌شوند که شما به سوالات آنها پاسخ می‌دهید.

انتخاب کلمات کلیدی

استفاده از کلمات کلیدی و عناوین منعکس‌ کننده در موضوع مقاله، برای کاربران بسیار مهم و جذاب است. انتخاب کلمات غیرعادی ممکن است جذابیت داشته باشد، اما اگر اکثر مردم از آن کلمه در جستجوی خود استفاده نکنند، احتمالاً ارتباطی بین آن کلمه و محتوای مقاله ایجاد نخواهد شد. 

کاربران ممکن است به این نتیجه برسند که پاسخ صحیحی به سوالشان در مقاله وجود ندارد و سریعاً از سایت خارج شوند.

زیبا سازی صفحه اول سایت

از آنجا که صفحه اصلی اولین تماس بسیاری از کاربران با سایت شما است، محتوا و طرح صفحه اصلی نیاز به توجه ویژه دارد. ورود به صفحه‌ای که پر از رنگ‌ها و عناصر نامرتب است، باعث می‌شود کاربر احساس کند برای یافتن محتوای مورد نظرش باید سخت کوشی کند.

برای جلوگیری از خروج کاربران می‌توانید اطلاعات را گروه بندی کرده و تعداد برگه‌ ها را محدود کنید. در این روش، باید به همان دیدگاه بصری که در سایر عناصر استفاده شده است، پایبند باشید.

تولید مقالات با کیفیت

تولید مقالات با کیفیت یکی از بهترین راه های کاهش نرخ پرش است. به عنوان مثال اگر محتوایی با چالش یک کاربر بسازید آن شخص با صرف زمان در سایت شما به نتیحه دلخواهش خواهد رسید و مقاله مورد نظر را تا انتها برای رفع چالش مطالعه می کند.

در بعضی از سایت ها شاهد سطحی بودن یک محتوا هستیم و این اتفاق نه تنها کمکی به کاربر نمی کند بلکه باعث افزایش نرخ پرش شما خواهد شد پس این استراتژی هیچ کمکی نخواهد کرد. نه تنها مقالات سطحی نمی توانند توجه را جلب کنند، بلکه شما را از متمایز شدن در رقابت باز می دارند.

نمایان کردن عناصر کلیدی

هنگام طراحی صفحات سایت بهتر است به عناصر مختلف مانند فراخوان‌ها، پیوندها و مقالات توجه ویژه ای داشته باشید، و باید به روشی طبیعی و بدون اغراق ارائه شوند. این توصیه برای عنوان مقالات صدق می‌کند که باید به راحتی قابل دسترسی باشند.

تصاویر باید با محتوا هماهنگ باشد و بیش از حد استفاده نشود. ظاهر کلی وب‌سایت ممکن است بسته به کاربران تغییر کند، اما یک نکته مهم باقی می‌ماند: عناصر باید محدود و قابل دسترس باشند.

استفاده از لینک داخلی

یکی از بهترین روش‌ها برای حفظ کاربران در سایت جلب توجه آنها تا حد امکان است. اگر کاربر قبلاً یکی از مقالات شما را مطالعه کرده باشد، سعی کنید مقالات دیگری را که ممکن است به آن علاقه ‌مند باشد به او پیشنهاد دهید.

این مقالات به موضوع اصلی که در ابتدا به دنبال آن بودند باید مرتبط باشد و این موضوع می‌تواند دانش آن ها را درباره موضوع مورد نظرشان عمیق‌تر کند و باعث ماندن بیشتر در سایت شما شوند و ورودی ها به سایت شما افزایش یابد.

استفاده از گوگل آنالیتیکس

استفاده از ابزاری مانند گوگل آنالیتیکس برای کشف علل نرخ پرش بالا بسیار مفید است. گوگل آنالیتیکس به شما این امکان را می‌دهد که بتوانید ماهیت بک لینک‌هایی که ترافیک را به وب‌سایت می‌آورند را تعیین کنید. اگر کاربرانی که به سایت شما وارد می‌شوند از وب‌سایت دیگری باشند که موضوع آن با موضوع شما بسیار متفاوت است، نرخ پرش شما بالا خواهد بود.

بهبود سرعت دانلود

زمانی که یک کاربر به سایت مراجعه می کند و زمانی زیادی را برای لود یک صفحه منتظر می ماند، احتمال اینکه آن کاربر از سایت شما خارج شود بسیار زیاد است پس نمی‌توان به سرعت بارگذاری سایت اشاره کرد. باید عناصر گرافیکی و هر چیز دیگری که به جاوا اسکریپت، فلش یا سیستم مدیریت محتوای شما مرتبط است، مورد توجه قرار گیرد.

تعداد زیادی از مقالات منتشر شده در صفحه اصلی بر سرعت دانلود وب سایت شما تأثیر می گذارد. به خاطر داشته باشید که وب سایت شما باید تا حد امکان با تعداد زیادی از ابزارها سازگار باشد.

استفاده به اندازه از بنرهای تبلیغاتی

در ابتدا باید آگاه باشید که بنرهای تبلیغاتی می‌توانند به لحاظ مالی سودآور باشند. با این حال، هر کاربر می‌داند که شروع به خواندن یک مقاله چقدر آزاردهنده است وقتی بنری ظاهر می‌شود و منتظر یک اقدام است. سعی کنید با اطمینان از اینکه بنرها هنگام خواندن کاربران، دید را مسدود نمی‌کنند، بازدیدکنندگان خود را در این شرایط قرار ندهید.

پاپ آپ ها و سایر عناصر ناخواسته به سرعت جایگاه برتر خود را در دسته بندی ناخواسته به دست می آورند. از استفاده آنها خودداری کنید، زیرا باعث می شوند کاربران شما در کوتاه ‌ترین زمان وبسایت را ترک کنند.

انتشار و بروزرسانی محتوا به طور منظم

اگر می‌توانید با محتوای باکیفیت خوانندگان جدیدی را جذب کنید، نباید استراحت کنید زیرا کار هنوز به پایان نرسیده است. اگر محتوای وب سایت خود را به‌روز نکنید و بعد از چندین بار بازدید، خوانندگان همیشه همان مقالات را پیدا می‌کنند، عدم تلاش و سرمایه‌گذاری شما باعث می‌شود که آنها تمایل به ترک آن داشته باشند.

آنها به سرعت متوجه خواهند شد که همه چیزی را که دیده‌اند، دیده‌اند و هیچ عنصر جدیدی به سایت اضافه نشده است.

استفاده از کلید بازگشت به صفحه اصلی

اگر کسی به یکی از مقاله‌های شما برسد و محتوا را دوست داشته باشد، احتمالاً تمایل دارد موارد بیشتری را بررسی کند. برای این کار، باید یک راه آسان برای بازگشت به صفحه اصلی در دسترس باشد. اگر شناسایی برگه‌ای که به کاربر اجازه بازگشت را می‌دهد دشوار است، احتمال وجود دارد که بازدیدکننده به طور کلی از سایت شما خارج شود.


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *